Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Uwaga, nieznajome zwierzę" - zajęcia edukacyjne

 

  1. Dzień dobry Kochani. Nasze dzisiejsze spotkanie rozpocznijmy znaną już zabawą paluszkową „Szczeniaki”:

 

„Szczeniaki”

Nasza Aza ma szczeniaki.       
(dziecko składa razem dłonie kciukami do góry tak, by przypominały głowę psa)

Ten jest taki, a ten siaki.          
(palcem wskazującym dłoni dotyka kolejno wyprostowanych palców drugiej dłoni)

Ten jest gładki, ten kudłaty,

a  ten ma futerko w łaty.

Razem jest tych szczeniąt pięć.        
(rozstawia szeroko palce jednej dłoni)

Pogłaszcz pieski, gdy masz chęć.      
(zgina palce, a drugą dłonią je głaszcze)

  1. Przypomnijmy sobie także poznaną już piosenkę o rybkach, do której oczywiście wskazane jest potańczyć w dowolny sposób:

http://uciocimariolki.pl/moje-rybki/

  1. Proszę rodzica o przeczytanie dziecku poniższego opowiadania Olgi Masiuk:

„Zły pies” 

Moi sąsiedzi mają na płocie taką tabliczkę z napisem „zły pies” - powiedziała nagle Elizka.

Skąd wiesz, że taki napis tam jest? - chciał wiedzieć Kuba.

Tata mi przeczytał.

I co z tego, że mają taki napis? - Kuba wciąż nie rozumiał.

To – zaczęła wyjaśniać Elizka – że ich piesek jest malutki i nawet szczekać nie chce. Za to ucieka, jak tylko się ktoś pojawi.

Mój tata mówi, że te psy nie są złe, tylko takie tabliczki się wiesza, żeby odstraszyć złodziei – wtrącił się Szczypior.

To pewnie złodzieje już o tym wiedzą i nie dadzą się odstraszyć – powiedziała Zosia.

Lepiej pobawmy się w psa. Będziesz psem? - zwróciła się do Tupa, który właśnie przytuptał.

Nie mogę być psem. Jestem zającem i nie będę udawał psa – Tup się oburzył.

Dobra, to Szczypior będzie psem, a ja go będę wyprowadzać na spacer – zdecydowała Elizka.

I Szczypior poszedł na spacer, a Tup był zającem, którego Szczypior obszczekiwał. W końcu jednak Szczypior zmęczył się bieganiem za patykiem i trzeba było przerwać zabawę i zająć się czymś innym.

Następnego dnia Elizka wpadła rozgorączkowana do przedszkola.

Wiecie co się stało?! - nie mogła złapać tchu.

Co?! Co?! Co?! - wszyscy dopytywali, bo każdy chciał poznać tę sensację.

Okazało się, że zły pies może być jednak zły. I że twój tata, Szczypior, nie miał racji.

Szczypior już chciał bronić taty, choć nie do końca wiedział o co chodzi. Ale Elizka mówiła dalej:

Bo wczoraj rzeczywiście do sąsiadów chcieli wejść złodzieje. A w domu była tylko Putka...

Jaka Putka? - zainteresował się Tup.

No zły pies, który miał nie być zły.

Ten, który nie szczeka i ucieka?

Właśnie. Ale okazało się, że Putka jednak jest zła i potrafi szczekać i ugryzła złodzieja w kostkę i on się zaplątał w nogawki i upadł i otworzył mu się worek i wysypały się z niego wszystkie pieniądze, które ukradł i złoto.

I co? Złapali go? - wykrzyknęła Zosia.

Chyba nie – Elizka zamyśliła się.

To skąd wiesz, że się worek otworzył i wysypało złoto? - zapytał z powątpiewaniem Kuba.

Elizka znów się zamyśliła.

Bo worek leżał na podłodze i złoto, kiedy nasi sąsiedzi wrócili. A Putka sobie obok worka siedziała. I tylko kawałek tej nogawki złodziejskiej wystawał jej z pyszczka. A nasi sąsiedzi chcą teraz zmienić napis na tabliczce na płocie.

Dlaczego? Przecież teraz już wiadomo, że Putka to zły pies, czyli napis jest prawdziwy – zdziwił się Szczypior.

Teraz chcą napisać. Uwaga, bardzo zły pies – wyjaśniła Elizka.

Po wysłuchaniu tekstu dziecko odpowiada na pytania dotyczące jego treści, np.: Co było napisane na tabliczce, którą przeczytał Elizce jej tata? Dlaczego wiesza się takie tabliczki? Jak miał na imię pies sąsiadów Elizki? Czy Putka był złym psem? Dlaczego? Jak należy zachować się w obecności psa, który pilnuje podwórka lub domu?

  1. Proponuję, aby dziś w ramach pracy plastycznej dziecko zaprojektowało i wykonało własną tabliczkę, którą można by powiesić na furtce podwórka, gdzie mieszka pies.

  2. Na koniec zapraszam jeszcze do wykonania karty nr 1. Zadanie polega na połączeniu zwierzątka z jego cieniem oraz miejscem, w którym mieszka.

/uploads/5eda529a2d719/newses/369/content/29_maja_karta_1.docx