"U lekarza" - zajęcia edukacyjne
Dzień dobry moi mili.
- Mam nadzieję, że piosenka, pt.: ,,Kim zostanę” Wam się spodobała i już potraficie sami ją zaśpiewać. Jeśli ktoś nie pamięta dokładnie, niech zaśpiewa razem z dziećmi z nagrania.
http://uciocimariolki.pl/kim-zostane/
- Stańcie z mamą, siostrą, bratem, tatą, babcią lub dziadkiem naprzeciwko siebie i mówiąc ,,Powitankę – rymowankę” Beaty Gawrońskiej, wykonajcie następujące ruchy:
Podaj mi rękę, podaj mi drugą, podajemy sobie ręce w parach
w kółku obróćmy się, obracamy się
skoczmy wysoko wykonujemy podskok na obu nogach, trzymając się za ręce
klaśnijmy w dłonie, delikatnie uderzamy w dłonie partnera
tak przywitajmy się.
- Powiedzcie mi kochani, co robimy, gdy się źle czujemy i domowe sposoby nie pomagają nam poczuć się lepiej? Spójrzcie na kartę nr 1, która przedstawia lekarza i pielęgniarkę. Opowiedzcie rodzicom, co widzicie na obrazkach. Spróbujcie nazwać narzędzia, których używają w swojej pracy lekarze i pielęgniarki. Czy potraficie powiedzieć, na czym polega praca lekarza i pielęgniarki oraz, dlaczego jest ona ważna?
/uploads/5eda529a2d719/newses/380/content/12_czerwiec_karta_1.docx [.docx, 114.84 kB] - Czas na zabawę ruchową z elementem czworakowania ,,Kulawy lisek” – dzieci poruszają się na czworakach po pokoju w rytmie wyklaskiwanym przez rodzica. Na hasło ,,Lisek kuleje” odrywają jedną nogę od podłogi i starają się chodzić na trzech kończynach. Na hasło ,,Lisek zdrów” – idą dalej na czworakach.
- Wiecie, że gips wykorzystuje się nie tylko w szpitalu, gdy ktoś złamie nogę lub rękę, ale także w malarstwie i budownictwie. Powiem Wam jak w łatwy sposób przy użyciu gipsu, zrobić niewielki wazonik. Potrzebny będzie kubeczek po jogurcie lub śmietanie, gips plastyczny rozrobiony na rzadko oraz kawałki gazy. Wykonamy ,,Gipsowe wazoniki”, w które mamusie, będą mogły wkładać łąkowe kwiaty otrzymane po spacerze od swoich dzieci.
W rozrobionym gipsie moczymy kawałki gazy, rozkładamy je i naklejamy na kubeczki. Im więcej warstw gazy nałożymy na kubeczek, tym lepiej. Odstawiamy do wyschnięcia, a potem malujemy farbami.
- Na zakończenie dzisiejszych zajęć nie pozostaje nic innego, jak tylko pobawić się w ,,Wizytę w gabinecie u pielęgniarki”. W karcie nr 2 znajdują się rekwizyty, które w swojej pracy wykorzystuje na co dzień pielęgniarka – nazwijcie je i podzielcie na sylaby: termometr, plasterki, gaza, bandaż, rękawiczki, strzykawka bez igły. W waszych domach na pewno znajduje się apteczka. Poproście rodziców o 1 bandaż, gazę i plasterek. Udając, że coś Was boli poproście rodzica – ,,pielęgniarkę” o udzielenie pomocy i założenie opatrunku. Potem zamieńcie się rolami. Pamiętajcie o zwrotach grzecznościowych: dzień dobry, poproszę, dziękuję i do widzenia.
/uploads/5eda529a2d719/newses/380/content/12_czerwiec_karta_2.docx [.docx, 269.94 kB]