Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"To, co lata nad łąką" - zajęcia edukacyjne

 

  1. Dziś zaczynamy od zabawy paluszkowej „Idą mrówki”:

 

Idą sobie mrówki dróżką                 (dziecko w siadzie skrzyżnym naśladuje kroczenie palcami obu dłoni  po swoich udach)

Pierwsza mrówka tupie nóżką      (stukanie kciukiem o uda)

Druga mrówka tupie nóżką          (stukanie o uda palcem wskazującym)

Trzecia mrówka tupie nóżką        (stukanie o uda palcem środkowym)

Czwarta mrówka tupie nóżką       (stukanie o uda palcem serdecznym)

Potupały, potupały                        (stukanie wszystkimi palcami o uda)

I w mrowisku się schowały           (zaciskanie pięści)

 

  1. Na pewno każdy z Was był kiedyś na łące i doskonale poradzi sobie z rozwiązaniem zagadek, jakie dla Was przygotowałam. Posłuchajcie i spróbujcie odgadnąć, o jakim latającym zwierzątku mówi zagadka. Wskażcie właściwy obrazek zamieszczony w karcie nr 1. Podzielcie wyraz na sylaby, wyklaskując każdą z sylab oddzielnie.
    /uploads/5eda529a2d719/newses/349/content/12.05_1.docx

A oto zagadki: 

Jest taka maleńka,

a tak dzielnie lata,

nawet dzieci wiedzą,

że jest piegowata.   (biedronka)

 

Choć jest bardzo mały,

z nikim się nie liczy –

Podstępnie krew pije

i okropnie bzyczy.     (komar)

 

Ten owad od wiosny

przez calutkie lato

trudzi się dla ludzi

i nic nie chce za to.   (pszczoła)

 

Skrzydełka ma jak płatki,

choć sam nie jest kwiatem.

I nad kwiatami w słońcu

fruwa wesoło latem.     (motyl)

 

Nie liść – a na łące i zielony.

Nie zegar – a cyka jak szalony!

Nie w stajni – skacze wolny!

Już wiesz? To ….     (konik polny)

Czy do każdego obrazka była zagadka? Jak myślicie dlaczego? (ślimak nie ma skrzydeł, a zagadki były o latających zwierzątkach)

  1. Na łące jest tyle pięknych owadów, ale przyznacie sami, że najpiękniejsze są motyle. Takie kolorowe i bardzo delikatne. Zapraszam do zrobienia kolorowych motyli. Potrzebne będą: torebka strunowa A4, bibuła pocięta na kwadraciki, spinacz do bielizny i drucik kreatywny. Do torebki wkładamy kawałki bibuły, zamykamy strunę, w połowie torebkę związujemy drucikiem kreatywnym – tworzą się dwa skrzydełka. Z końcówek drucika robimy czółka motyla zwijając je w ślimaczki. Ostatni element to klamerka, z której robimy korpus motyla. Zobaczcie jakiego motyla zrobiłam w domu (karta nr 2). Wasze na pewno będą jeszcze piękniejsze – prześlijcie zdjęcia na stronę przedszkola. Z przyjemnością je obejrzymy.
    /uploads/5eda529a2d719/newses/349/content/12.05_2.docx

 

  1. Czas na zabawę ruchową z elementem liczenia, pt.: ,,Ile kropek ma biedronka?”.

Dziecko – biedroneczka biega po pokoju naśladując fruwającą biedronkę. Na hasło rodzica: Ile kropek ma biedronka? zatrzymuje się. Rodzic wystukuje określoną liczbę dźwięków (do 6), np. 3. Zadaniem dziecka jest policzenie, powiedzenie i pokazanie na palcach liczby usłyszanych dźwięków. Zabawę powtarzamy kilka razy.

  1. Przygotujcie proszę drewnianą łyżkę i tarkę oraz dwie plastikowe miseczki – to będą Wasze instrumenty perkusyjne. W zabawie ortofonicznej, pt. ,,Boćki i żaby” zadanie ma rodzic i dziecko. Dzieci oczywiście są bocianami i żabkami, a rodzic narratorem. Dzieci naśladują odgłosy bociana i żaby, i jednocześnie wygrywają dźwięki na swoich instrumentach. Bocian ma dwie miski plastikowe (na słowa kle, kle, kle, kle, kle, kle – uderza spodami misek o siebie), żabki mają drewnianą łyżkę i tarkę (na słowa: kum, kum, kum, kum, kum, kum - trzymając bezpiecznie tarkę przesuwają łyżką po tarce).

,,Boćki i żaby”

Barbara Stefania Kossuth

R:    Przyleciały boćki

        zza dalekich mórz,

        klekotały głośno – wróciłyśmy już!

Dz:  Kle, kle, kle!

       Kle, kle, kle!

R:    A nad stawem w trawie

        padł na żabki strach.

        - Boćki przyleciały!

       Och, och, ach, ach, ach!

Dz:  Kum, kum, kum!

        Kum, kum, kum!

R:     Żabki przestraszone

        hyc! Do wody – hyc!

        Boćki chodzą, brodzą…

        Nie znalazły nic!

Dz:   Kum, kum, kum!

         Kum, kum, kum!

        Kle, kle, kle!

        Kle, kle, kle!

 

Życzymy miłej zabawy i owocnej pracy. Ściskamy Was mocno i do zobaczenia jutro.