"To, co lata nad łąką" - zajęcia edukacyjne
- Dziś zaczynamy od zabawy paluszkowej „Idą mrówki”:
Idą sobie mrówki dróżką (dziecko w siadzie skrzyżnym naśladuje kroczenie palcami obu dłoni po swoich udach)
Pierwsza mrówka tupie nóżką (stukanie kciukiem o uda)
Druga mrówka tupie nóżką (stukanie o uda palcem wskazującym)
Trzecia mrówka tupie nóżką (stukanie o uda palcem środkowym)
Czwarta mrówka tupie nóżką (stukanie o uda palcem serdecznym)
Potupały, potupały (stukanie wszystkimi palcami o uda)
I w mrowisku się schowały (zaciskanie pięści)
- Na pewno każdy z Was był kiedyś na łące i doskonale poradzi sobie z rozwiązaniem zagadek, jakie dla Was przygotowałam. Posłuchajcie i spróbujcie odgadnąć, o jakim latającym zwierzątku mówi zagadka. Wskażcie właściwy obrazek zamieszczony w karcie nr 1. Podzielcie wyraz na sylaby, wyklaskując każdą z sylab oddzielnie.
/uploads/5eda529a2d719/newses/349/content/12.05_1.docx [.docx, 197.26 kB]
A oto zagadki:
Jest taka maleńka,
a tak dzielnie lata,
nawet dzieci wiedzą,
że jest piegowata. (biedronka)
Choć jest bardzo mały,
z nikim się nie liczy –
Podstępnie krew pije
i okropnie bzyczy. (komar)
Ten owad od wiosny
przez calutkie lato
trudzi się dla ludzi
i nic nie chce za to. (pszczoła)
Skrzydełka ma jak płatki,
choć sam nie jest kwiatem.
I nad kwiatami w słońcu
fruwa wesoło latem. (motyl)
Nie liść – a na łące i zielony.
Nie zegar – a cyka jak szalony!
Nie w stajni – skacze wolny!
Już wiesz? To …. (konik polny)
Czy do każdego obrazka była zagadka? Jak myślicie dlaczego? (ślimak nie ma skrzydeł, a zagadki były o latających zwierzątkach)
- Na łące jest tyle pięknych owadów, ale przyznacie sami, że najpiękniejsze są motyle. Takie kolorowe i bardzo delikatne. Zapraszam do zrobienia kolorowych motyli. Potrzebne będą: torebka strunowa A4, bibuła pocięta na kwadraciki, spinacz do bielizny i drucik kreatywny. Do torebki wkładamy kawałki bibuły, zamykamy strunę, w połowie torebkę związujemy drucikiem kreatywnym – tworzą się dwa skrzydełka. Z końcówek drucika robimy czółka motyla zwijając je w ślimaczki. Ostatni element to klamerka, z której robimy korpus motyla. Zobaczcie jakiego motyla zrobiłam w domu (karta nr 2). Wasze na pewno będą jeszcze piękniejsze – prześlijcie zdjęcia na stronę przedszkola. Z przyjemnością je obejrzymy.
/uploads/5eda529a2d719/newses/349/content/12.05_2.docx [.docx, 653.53 kB]
- Czas na zabawę ruchową z elementem liczenia, pt.: ,,Ile kropek ma biedronka?”.
Dziecko – biedroneczka biega po pokoju naśladując fruwającą biedronkę. Na hasło rodzica: Ile kropek ma biedronka? zatrzymuje się. Rodzic wystukuje określoną liczbę dźwięków (do 6), np. 3. Zadaniem dziecka jest policzenie, powiedzenie i pokazanie na palcach liczby usłyszanych dźwięków. Zabawę powtarzamy kilka razy.
- Przygotujcie proszę drewnianą łyżkę i tarkę oraz dwie plastikowe miseczki – to będą Wasze instrumenty perkusyjne. W zabawie ortofonicznej, pt. ,,Boćki i żaby” zadanie ma rodzic i dziecko. Dzieci oczywiście są bocianami i żabkami, a rodzic narratorem. Dzieci naśladują odgłosy bociana i żaby, i jednocześnie wygrywają dźwięki na swoich instrumentach. Bocian ma dwie miski plastikowe (na słowa kle, kle, kle, kle, kle, kle – uderza spodami misek o siebie), żabki mają drewnianą łyżkę i tarkę (na słowa: kum, kum, kum, kum, kum, kum - trzymając bezpiecznie tarkę przesuwają łyżką po tarce).
,,Boćki i żaby”
Barbara Stefania Kossuth
R: Przyleciały boćki
zza dalekich mórz,
klekotały głośno – wróciłyśmy już!
Dz: Kle, kle, kle!
Kle, kle, kle!
R: A nad stawem w trawie
padł na żabki strach.
- Boćki przyleciały!
Och, och, ach, ach, ach!
Dz: Kum, kum, kum!
Kum, kum, kum!
R: Żabki przestraszone
hyc! Do wody – hyc!
Boćki chodzą, brodzą…
Nie znalazły nic!
Dz: Kum, kum, kum!
Kum, kum, kum!
Kle, kle, kle!
Kle, kle, kle!
Życzymy miłej zabawy i owocnej pracy. Ściskamy Was mocno i do zobaczenia jutro.