"Szanuj zieleń" - zajęcia edukacyjne
Witajcie kochani. Jak co dzień zaczynamy od gimnastyki buzi i języka –„Zielony…” wysuwajcie i chowajcie szybko język jak żaba, udając, że łapiecie muchy, naśladujcie jej głos: rebe, rebe; syczcie jak węże; sss, sss; grajcie jak świerszcze: cyt, cyt.
Wyjrzyjcie przez okno i opowiedzcie o swoich wrażeniach.
Popatrzcie na karty 1 [.doc, 148.50 kB], 2 [.doc, 754.00 kB], na których pokazane są place zabaw: czysty plac zabaw; dzieci bawiące się na placu zabaw; zaśmiecony plac zabaw; dzieci sprzątające plac zabaw. Spróbujcie ułożyć historyjkę i odpowiedzieć na pytania: Co było najpierw?; Co było potem?; Co wydarzyło się na końcu?
Zapraszam do zabawy słownikowej, powtarzając za Rodzicem rymowanką Emilii Raczek:
„Jak przedszkolaki szanują przyrodę”
Nasze przedszkolaki
to są same zuchy.
Przyrodę szanują!
Odpady segregują!
Wody nie marnują!
Dlatego świat uratują!
Mam nadzieję, że Wy dbacie o przyrodę, segregujecie śmieci do właściwych koszy i zawsze po sobie zostawiacie porządek. Rozejrzyjcie się wokół siebie, czy nie ma gdzieś jakiegoś śmiecia? Jeśli jakiś się gdzieś ukrył, szybciutko wyrzućcie go do kosza.
Czas na zabawę ruchową: „Jestem samodzielny”. Dzieci zdejmijcie skarpetki i buciki. Połóżcie je w różnych miejscach na podłodze, każde z dala od siebie. Włączcie ulubioną muzykę. Dziecko swobodnie biega po pokoju, Rodzic zatrzymuje w dowolnym miejscu muzykę i wydaje dziecku kolejno polecenia: Załóż skarpetkę na prawą nogę. Załóż skarpetkę na lewą nogę. Załóż bucik na jedną nogę. Załóż bucik na drugą nogę.
W karcie 3 [.doc, 582.50 kB] przygotowałam dla Was obrazek, w którym można odnaleźć aż 6 różnic. Czy każdemu z Was uda się je znaleźć?
Na dziś dziękuję i do zobaczenia.