"Świnka" - zajęcia edukacyjne
Dzień dobry moi mili.
Wczoraj poznaliście bliżej krówkę, a dziś czas na kolejne zwierzątko z gospodarstwa wiejskiego – świnkę.
Na początek posłuchajcie piosenki, pt.: „Dziwne rozmowy”. Nauczcie się jej na pamięć. Jak już wrócimy do przedszkola, to się razem przy niej pobawimy.
https://www.youtube.com/watch?v=jI9trIb3NJQ
W karcie pracy nr 1 [.doc, 369.50 kB] znajdziecie cztery postacie zwierząt, jakie wystąpiły w piosence. Nazwijcie je i podzielcie ich nazwy na sylaby w różny sposób, np.: naśladując ich odgłosy – cicho i głośno, wyklaskując, podskakując, przytupując.
Do dalszej zabawy, będziemy potrzebować nożyczki. Proszę Rodziców o pomoc dzieciom podczas wycinania obrazków po linii. Gdy już będą wycięte, odwracamy je na drugą stronę, losujemy i wykonujemy zadania: świnka – chodzimy na czworaka mówiąc kwi, kwi, kwi; wrona – machamy rączkami, biegamy po pokoju i mówimy – kra, kra, kra; kaczka – splatamy rączki z tyłu tworząc kuperek, uginamy kolanka i chodzimy mówiąc – kwa, kwa, kwa; pieski – chodzimy na czworaka mówiąc – hau, hau, hau. Policzcie ile nóg mają poszczególne zwierzęta? Kto ma dwie, a kto cztery nogi? Na pewno świetnie sobie poradziliście.
Kochani Rodzice, razem z dziećmi połóżcie teraz obrazki ze zwierzętami w różnych miejscach w pokoju, tak by dziecko z łatwością mogło do nich dotrzeć, np.: pieski – na krześle, świnka – pod stołem, kaczka – na dywanie, wrona – na kanapie. Czas na zabawę „Zwierzęta do domu” – Rodzic mówi nazwę zwierzęcia, a dziecko jak najszybciej zajmuje właściwe miejsce i wydaje odgłos danego zwierzęcia. Po kilku minutach Rodzic mówi głosem zwierzęcia, a dziecko odgaduje jego nazwę i zajmuje właściwe miejsce.
Na zakończenie zachęcam do wykonania pracy plastycznej „Świnka” (karta pracy nr 2) [.doc, 162.50 kB] – zamalujcie farbami kontur świnki używając pędzla lub patyczka kosmetycznego. Oczywiście z niecierpliwością czekamy na e-mail ze zdjęciami Waszych prac.
Miłej zabawy Kochani i do zobaczenia jutro.