"Stroje ludowe" - zajęcia edukacyjne
- Witam Was serdecznie. Na początek sprawdzimy, czy dzieci pamiętają swój adres zamieszkania. Są jeszcze z tym problemy? To ćwiczymy, powtarzamy, utrwalamy…
- A teraz jeszcze usprawnijmy nasze buzie, żeby pięknie mówiły. W ty celu: przesyłamy rodzicom kilka buziaków, parskamy jak konik, mówimy na przemian „a” – „o” i mówimy głośno „i” szeroko rozciągając wargi.
- Proszę zapoznać dziecko z kartą nr 1, która wprowadzi nas w dzisiejszy temat. Niech dziecko poprzygląda się mapce i strojom ludowym, które są charakterystyczne dla poszczególnych regionów naszego kraju. Następnie poproszę o przygotowanie przez rodzica pociętych wzdłuż linii obrazków zamieszczonych na karcie nr 2. Dziecko ma za zadanie dopasować do siebie poszczególne części, a następnie opowiedzieć o wyglądzie poszczególnych strojów (elementy, kolorystyka). Spróbujcie odnaleźć na mapie regiony, w których są one noszone.
/uploads/5eda529a2d719/newses/332/content/28_kwietnia_karta_1.docx [.docx, 136.60 kB]
/uploads/5eda529a2d719/newses/332/content/28_kwietnia_karta_2.docx [.docx, 202.30 kB] - Czas się trochę poruszać, a przy okazji poćwiczyć znajomość kolorów. Rodzic jest wyposażony w 4 przedmioty w różnych kolorach np. kredki, klocki. Dziecko porusza się po pokoju w dowolny sposób. Na hasło „Kolor do koloru” rodzic pokazuje jeden ze swoich przedmiotów, a dziecko jak najszybciej odnajduje w pokoju rzecz, w takim samym kolorze. Robimy kilka powtórzeń.
- Do kolejnego zadania „Wzorki na fartuszkach” potrzebne będą figury wycięte z karty nr 3 oraz trzy czyste kartki. Jeden komplet figur wycinamy dla rodzica, a drugi dla dziecka. Czas na układanie wzorków. Na czystej kartce dziecka proszę, by rodzic narysował duży kształt trapezu, który będzie symbolizował fartuszek. Układanie wzorków rozpoczynamy od dwóch figur, które rodzic układa na swojej kartce w rzędzie. Dziecko przygląda się chwilę układowi, a następnie rodzic przysłania go drugą kartką. Dziecko ma odtworzyć zapamiętany układ na swojej kartce. W kolejnym rzędzie rodzic układa 3, 4 i 5 figur. Po każdym ułożonym rzędzie zasłania już ułożone, a potem dokłada kolejny. W ten sposób powstanie fartuszek ozdobiony rzędami wzorków.
/uploads/5eda529a2d719/newses/332/content/28_kwietnia_karta_3.docx [.docx, 12.94 kB] - Ostatnie zadanie to pokolorowanie obrazka zamieszczonego na karcie 4. Jest to strój łowicki, a za wzór niech posłuży obrazek wcześniej już ułożony z części.
/uploads/5eda529a2d719/newses/332/content/28_kwietnia_karta_4.docx [.docx, 56.61 kB]
Miłej pracy! Pozdrawiamy serdecznie!