"Smok Wawelski część 1" - zajęcia edukacyjne
Witam Dzieci i Rodziców. W ciągu najbliższych kilku dni naszym tematem przewodnim będą Legendy polskie - zaczniemy od smoka wawelskiego. Dzisiaj posłuchacie wiersza o smoku a jutro zaproponuję Wam piosenkę.
Na początek zabawa paluszkowa do wiersza Małgorzaty Barańskiej „Janek wspina się po linie”.
Janek wspina się po linie jak najwyżej, aż do chmury
(dziecko trzyma przed sobą pięści ustawione jedna na drugiej.
Rytmicznie przenosi pięść znajdującą się na dole na tę, która jest u góry itd.)
„Po co wspinasz się tam, Janku”
(dziecko przykłada otwartą dłoń do czoła- dotykając czoła palcem i kciukiem i spogląda w górę)
„Chcę popatrzeć na Was z góry”
(zmienia dłoń przyłożoną do czoła i spogląda w dół)
Teraz wysłuchajcie wiersza o Smoku Wawelskim
Smok Wawelski , Zbigniew Dmitroca
Dawno temu do Krakowa
Straszny potwór przywędrował.
Mieszkał w jamie pod Wawelem
I szkód ludziom robił wiele.
Ryczał, aż się trzęsły domy,
I okropnie był łakomy,
Ciągle zjadał owce, krowy
I domagał się wciąż nowych.
Wielu zuchów przybywało
Ze złym smokiem walczyć śmiało,
Wszyscy bardzo się starali,
Ale go nie pokonali.
W końcu pewien szewczyk mały
Wpadł na pomysł doskonały,
Wypchał siarką brzuch barana
I pod jamę zaniósł z rana.
Smok barana zjadł ze smakiem,
Potem miał pragnienie takie,
Że nad Wisłę prędko zbiegł,
Pił tak długo, że aż pękł…
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania: Kto mieszkał w jamie pod Wawelem?; Co robił smok?; Kto próbował pokonać smoka?; Na jaki pomysł wpadł mały szewczyk?; Co się stało na końcu ze smokiem?
/uploads/5eda529a2d719/newses/35/content/22zalacznik_nr_1_-smok_wawelski.docx
[.docx, 125.95 kB]
Czas na zabawę ruchową – najlepiej jakby brały w niej udział 3-4 osoby bo zasady są takie jak w zabawie Stary niedźwiedź mocno śpi tylko śpiewamy:
Stary smoczek mocno śpi,
Stary smoczek mocno śpi.
My się go boimy
Na palcach chodzimy,
Jak się zbudzi to nas zje,
Jak się zbudzi to nas zje.
Pierwsza godzina, smoczek śpi,
Druga godzina, smoczek chrapie,
Trzecia godzina, smoczek łapie.
Puzzle ze smokiem – w załączniku są dwa obrazki. Rodzicu jeżeli masz możliwość wydrukuj obrazki potnij wzdłuż linii i poproś dziecko o ułożenie w całość.
/uploads/5eda529a2d719/newses/35/content/22Zalacznik_nr_2_-_puzzle.docx [.docx, 100.01 kB]
Karta pracy – zadaniem dziecka jest wskazanie smoków od największego do najmniejszego, można kartę pracy wydrukować, smoki wyciąć i dziecko układa od największego do najmniejszego albo od najmniejszego do największego.
/uploads/5eda529a2d719/newses/35/content/22zalacznik_nr_3_-_karta_pracy_1.docx [.docx, 34.59 kB]