"Segregujemy śmieci" - zajęcia edukacyjne
1. Dziś na początek proponuję kilka ćwiczeń, aby trochę się rozruszać.
Zabawa ożywiająca ,,Biegacze” – ćwiczenie wykonujemy w miejscu - zaczynamy od spokojnego marszu, idziemy coraz szybciej, szybciej i biegniemy. Odpoczywamy trochę i zabawę powtarzamy jeszcze 2 razy.
Zabawa bieżna z elementami gimnastyki korekcyjnej ,,Lubimy porządek” – na podłodze ustawcie 2 pojemniki (mogą to być np.: pudełka na zabawki, czy po butach, albo po prostu wyznaczcie sobie 2 miejsca, w które będziecie zbierać ,,śmieci” – skarpetki.). Po pokoju trzeba rozrzucić 6 skarpetek, czyli 3 pary. Zdejmijcie skarpetki z nóg i biegajcie ostrożnie po pokoju. Na określone hasło np. ,,Porządek” za pomocą Waszych stóp musicie chwycić 2 skarpetki ( raz jedną, raz drugą) i przenieść je do pojemników. Zabawę powtarzamy do momentu zebrania wszystkich skarpetek.
Zabawa z elementem czworakowania ,,Shrek i osioł” – maszerujcie wspinając się wysoko na palcach, udając duże ogry, a na hasło ,,osioł” – chodźcie na czworakach. Powtórzcie zabawę 3 razy.
Zabawa bieżna ,,Jadę śmieciarką” – znajdźcie w domu jakiś element, który posłuży Wam za kierownicę, np.: plastikowa miska, kółko od sersa, koło wycięte z tektury… - biegajcie po pokoju udając, że prowadzicie śmieciarkę.
Zabawa uspokajająca ,,Czyste powietrze” - ćwiczenia oddechowe – połóżcie się na plecach, wciągajcie powietrze nosem i wypuszczajcie ustami – ćwiczenie powtarzamy 5 razy.
2. Po takim wysiłku należy Wam się odpoczynek. Zapraszam więc na zajęcia plastyczne. Proponuję stworzenie ,,Śmieciowych smakoszy”. Potrzebne Wam będą tekturowe pudełka – mogą być np. po butach, farby, pędzel, bibuła, nożyczki, klej, plastikowe butelki, foliowe reklamówki, gazety, słoiki, oraz kartki z napisami: szkło, papier, plastik. Poproście rodziców o wycięcie w Waszych pudełkach fantazyjnych otworów. Za pomocą farb lub bibuły zmieńcie kolory Waszych pudełek na żółty, zielony i niebieski – każde pudełko na inny kolor, a następnie ozdóbcie twarze Waszych śmieciowych smakoszy wg własnego pomysłu. Na koniec przyklejcie napisy i wrzućcie odpowiednie rodzaje śmieci do właściwych pudełek.
/uploads/5eda529a2d719/newses/295/content/k_napisy_do_31.03.docx [.docx, 11.73 kB]
3. Dla utrwalenia i sprawdzenia, czy umiecie segregować śmieci, przygotowałam dla Was kartę pracy nr 1.
Wyszukajcie wśród innych właściwe śmieci i połączcie je z odpowiednimi koszami.
/uploads/5eda529a2d719/newses/295/content/k_p_1_na_31.03.docx [.docx, 184.55 kB]
4. Na koniec proponuję zabawę paluszkową pt.: ,,Maszyna”.
Do zabawy zaproście oczywiście rodziców. Usiądźcie naprzeciwko siebie, złączcie swoje otwarte dłonie z dłońmi rodziców. Jedna para dłoni jest przybliżona do ciała dziecka, a druga para dłoni do ciała rodzica. Podczas recytacji wiersza na przemian wyciągają i przybliżają się do siebie ręce starając się, aby dłonie cały czas były złączone. Ruchy są rytmiczne jak.
,,Maszyna” Małgorzata Barańska
Ta maszyna, ta maszyna
swoją pracę już zaczyna.
Wszystkie tłoki zaraz ruszą,
bo się razem ruszać muszą.
Bawcie się dobrze. Pozdrawiają Was Pani Kasia i Pani Iza.