Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Segregujemy śmieci" - zajęcia edukacyjne

1. Dziś na początek proponuję kilka ćwiczeń, aby trochę się rozruszać.

Zabawa ożywiająca ,,Biegacze” – ćwiczenie wykonujemy w miejscu - zaczynamy od spokojnego marszu, idziemy coraz szybciej, szybciej i biegniemy. Odpoczywamy trochę i zabawę powtarzamy jeszcze 2 razy.

Zabawa bieżna z elementami gimnastyki korekcyjnej ,,Lubimy porządek” – na podłodze ustawcie 2 pojemniki (mogą to być np.: pudełka na zabawki, czy po butach, albo po prostu wyznaczcie sobie 2 miejsca, w które będziecie zbierać ,,śmieci” – skarpetki.). Po pokoju trzeba rozrzucić 6 skarpetek, czyli 3 pary. Zdejmijcie skarpetki z nóg i biegajcie ostrożnie po pokoju. Na określone hasło np. ,,Porządek” za pomocą Waszych stóp musicie chwycić 2 skarpetki ( raz jedną, raz drugą) i przenieść je do pojemników. Zabawę powtarzamy do momentu zebrania wszystkich skarpetek.

Zabawa z elementem czworakowania ,,Shrek i osioł” – maszerujcie wspinając się wysoko na palcach, udając duże ogry, a na hasło ,,osioł” – chodźcie na czworakach. Powtórzcie zabawę 3 razy.

Zabawa bieżna ,,Jadę śmieciarką” – znajdźcie w domu jakiś element, który posłuży Wam za kierownicę, np.: plastikowa miska, kółko od sersa, koło wycięte z tektury… - biegajcie po pokoju udając, że prowadzicie śmieciarkę.

Zabawa uspokajająca ,,Czyste powietrze” - ćwiczenia oddechowe – połóżcie się na plecach, wciągajcie powietrze nosem i wypuszczajcie ustami – ćwiczenie powtarzamy 5 razy.

2. Po takim wysiłku należy Wam się odpoczynek. Zapraszam więc na zajęcia plastyczne. Proponuję stworzenie ,,Śmieciowych smakoszy”. Potrzebne Wam będą tekturowe pudełka – mogą być np. po butach, farby, pędzel, bibuła, nożyczki, klej, plastikowe butelki, foliowe reklamówki, gazety, słoiki, oraz kartki z napisami: szkło, papier, plastik. Poproście rodziców o wycięcie w Waszych pudełkach fantazyjnych otworów. Za pomocą farb lub bibuły zmieńcie kolory Waszych pudełek na żółty, zielony i niebieski – każde pudełko na inny kolor, a następnie ozdóbcie twarze Waszych śmieciowych smakoszy wg własnego pomysłu. Na koniec przyklejcie napisy i wrzućcie odpowiednie rodzaje śmieci do właściwych pudełek.
/uploads/5eda529a2d719/newses/295/content/k_napisy_do_31.03.docx

3. Dla utrwalenia i sprawdzenia, czy umiecie segregować śmieci, przygotowałam dla Was kartę pracy nr 1.

Wyszukajcie wśród innych właściwe śmieci i połączcie je z  odpowiednimi koszami.
/uploads/5eda529a2d719/newses/295/content/k_p_1_na_31.03.docx

4. Na koniec proponuję zabawę paluszkową pt.: ,,Maszyna”.

Do zabawy zaproście oczywiście rodziców. Usiądźcie naprzeciwko siebie, złączcie swoje otwarte dłonie z dłońmi rodziców. Jedna para dłoni jest przybliżona do ciała dziecka, a druga para dłoni do ciała rodzica. Podczas recytacji wiersza na przemian wyciągają i przybliżają się do siebie ręce starając się, aby dłonie cały czas były złączone. Ruchy są rytmiczne jak.

,,Maszyna” Małgorzata Barańska

Ta maszyna, ta maszyna

swoją pracę już zaczyna.

Wszystkie tłoki zaraz ruszą,

bo się razem ruszać muszą.

Bawcie się dobrze. Pozdrawiają Was Pani Kasia i Pani Iza.