"Segregujemy śmieci" - zajęcia edukacyjne
Witajcie we wtorkowy poranek. Drogie dzieci przypominam o częstym i dokładnym myciu rąk.
/uploads/5eda529a2d719/newses/34/content/zalacznik_nr1_-_mycie_rak.docx [.docx, 1.58 MB]
Dzisiejszy temat to segregacja śmieci.
- Zaczynamy od gimnastyki buzi i języka
/uploads/5eda529a2d719/newses/34/content/zalacznik_nr2-_gimnastyka_buzi.docx [.docx, 374.60 kB]
- Przyjrzyjcie się proszę obrazkom, na których przedstawione są kontenery do segregacji śmieci. Jak widzicie kontenery mają różne kolory, czy wiecie dlaczego? Porozmawiajcie z rodzicami na ten temat. Na obrazkach macie podpowiedź co wrzucamy do określonych kontenerów.
/uploads/5eda529a2d719/newses/34/content/zalacznik_nr_3_-_segregacja_smieci.docx [.docx, 186.47 kB]
Teraz spróbujcie posegregować śmieci. Rodzicu przygotuj proszę odpadki(np. gazeta, ulotka, pusty słoik lub szklana butelka, plastikowy pojemnik, ogryzek po jabłku). Zadaniem dziecka jest posegregowanie śmieci i wskazanie do którego kosza należy je wrzucić. Można też wykorzystać karty pracy.
/uploads/5eda529a2d719/newses/34/content/zalacznik_nr_4_karty_pracy.docx [.docx, 140.00 kB]
- Czas na gimnastykę:
- do pierwszego ćwiczenia potrzebne jest małe pudełko (lub mała książka), kładziemy je na głowie i próbujemy iść tak, żeby nie spadło
- teraz przygotujcie małą piłkę (albo maskotkę). Usiądźcie skrzyżnie, włóżcie piłkę pod brodę i mocno trzymajcie. Następnie zróbcie skłon w przód i połóżcie piłkę na podłodze, po chwili weźcie piłkę, włóżcie ponownie pod brodę i powtórzcie ćwiczenie.
- do kolejnego ćwiczenia potrzebne są dwie małe piłki albo klocki. Usiądźcie skrzyżnie, w dłonie weźcie piłeczki albo inne małe przedmioty, wyprostujcie ręce na boki tak, aby wewnętrzne części dłoni były odwrócone w stronę sufitu. Robimy wagę skłaniając się raz w prawo, raz w lewo.
- teraz połóżcie się na brzuchu, unieście łokcie, z dłoni robimy lornetkę i patrzymy
- ostatnie ćwiczenie to chodzenie po pokoju z maskotką lub piłką w ręku, rodzic może puścić muzykę, gdy rodzic wyłączy muzykę podrzucamy maskotkę lub piłkę do góry i próbujemy złapać, powtarzamy ćwiczenie kilka razy.
- Na koniec kolorowanka – zadaniem dziecka jest pokolorowanie kontenerów na śmieci, potrzebna będzie pomoc rodzica aby przeczytał na co jest dany kontener i skontrolował czy dziecko wybierze odpowiedni kolor kredki.
/uploads/5eda529a2d719/newses/34/content/zalacznik_nr_5_kolorowanka.docx [.docx, 150.73 kB]