Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Ptaki na podwórku" - zajęcia edukacyjne

Witam Was serdecznie w piątek i zapraszam do wspólnej zabawy.

Na początek poproszę rodziców, by pokazali dziecku przygotowane  obrazki.

/uploads/5eda529a2d719/newses/299/content/3_kwietnia_karta_pracy_nr_1.pdf

Jeśli się uda, proszę także wyszukać w internecie nagrania odgłosów wydawanych przez te ptaki (kura, gęś, kaczka, indyk). Dziecko ma wskazać właściwy obrazek i podać nazwę zwierzęcia. Potem musi połączyć ptaki z ich młodymi i również je nazwać: kura i kurczątko, gęś i gąsiątko, kaczka i kaczątko, indyk i indyczę.

Czas na zabawę matematyczną. Potrzebne będą sylwety kurczaków i owali wycięte z karty pracy nr 2.
/uploads/5eda529a2d719/newses/299/content/2_3.04.docx
Proszę je ułożyć w rzędzie (każdy kurczak  przykryty jednym owalem). Teraz pora na zapoznanie dziecka z wierszem Ireny Laris pt. „Czubatka mamą”:

„Wysiedziała kwoka bielutkie jajeczka.

Wylęgły się żółte kuleczki puchate.

 Wodziła je drogą po łące, gdzie rzeczka.

Dumna, że do mamy podobne i taty.

 Kuleczki tak za nią równiutko się toczą,

czubatka prowadzi w tę, to w tamtą stronę.

 Tu smaczne ziarenko, tam robaczki zobaczą.

Na końcu najmniejsze, to zawsze spóźnione

 – zgrabniutko i lekko poruszać się w chodzie,

skrzydełka czasami rozwinąć na boki,

 wykąpać czyściutko w piaseczku – nie w wodzie!

 I z gracją, jak Mama, małe stawiać kroki.

Raz idą, a rzeczka tuż obok przepływa.

O zgrozo! Plusnęły i prądem niesione

 już płyną! Na brzegu

 kwoka głową kiwa. Na końcu najmniejsze,

 to zawsze spóźnione. A czubatka biega

wciąż po brzegu wkoło. – Potopią się jeszcze

 te moje malusie! – A kulki żółciutkie

 pływają wesoło. Na pewno już wiecie

 – były to kaczusie.”

 

Proszę teraz by dziecko odpowiedziało na pytania: Co się wykluło z jajek? Jak miała na imię kura? Co zrobiły pisklęta, gdy zobaczyły wodę? O co martwiła się Czubatka? Dlaczego hodujemy kury, kaczki, indyki czy gęsi? 
Teraz pora aby dziecko policzyło jajka od lewej do prawej, a następnie od prawej do lewej i podało  ich liczbę. Następnie niech dziecko odkryje kurczaki i przeliczy je w ten sam sposób. Aby jeszcze lepiej dziecko opanowało liczenie w zakresie 5, proszę przygotować jeszcze po 5 dowolnych przedmiotów, które dziecko będzie przeliczało i wkładało do dowolnego pojemnika.

Do kolejnej zabawy „Kto pierwszy” będzie potrzebna kostka do gry. Proszę wyznaczyć linię startu i mety (może to być np. początek i koniec pokoju). Na zmianę rzucamy kostką i wykonujemy tyle podskoków ile wskaże kostka. Wygrywa osoba, która pierwsza dotrze do mety.

Do następnego zadania  proszę przygotować obrazki z karty nr 3. Obrazek owcy i indyka kładziemy jako pierwsze. Pozostałe obrazki dziecko ma ułożyć pod nimi, zgodnie z tym,  jaką głoską się rozpoczynają. Pod „indykiem” kładziemy te, które zaczynają się głoską „i”, pod owcą te, które rozpoczynają się głoską „o”. Za każdym razem proszę pochwalić dziecko za dobrze wykonane zadanie.

/uploads/5eda529a2d719/newses/299/content/3_3.04.docx

 To do dzieła! Miłej pracy!

 Pozdrawiamy serdecznie!