"Ptaki na podwórku" - zajęcia edukacyjne
Witam Was serdecznie w piątek i zapraszam do wspólnej zabawy.
Na początek poproszę rodziców, by pokazali dziecku przygotowane obrazki.
/uploads/5eda529a2d719/newses/299/content/3_kwietnia_karta_pracy_nr_1.pdf [.pdf, 502.18 kB]
Jeśli się uda, proszę także wyszukać w internecie nagrania odgłosów wydawanych przez te ptaki (kura, gęś, kaczka, indyk). Dziecko ma wskazać właściwy obrazek i podać nazwę zwierzęcia. Potem musi połączyć ptaki z ich młodymi i również je nazwać: kura i kurczątko, gęś i gąsiątko, kaczka i kaczątko, indyk i indyczę.
Czas na zabawę matematyczną. Potrzebne będą sylwety kurczaków i owali wycięte z karty pracy nr 2.
/uploads/5eda529a2d719/newses/299/content/2_3.04.docx [.docx, 20.30 kB]
Proszę je ułożyć w rzędzie (każdy kurczak przykryty jednym owalem). Teraz pora na zapoznanie dziecka z wierszem Ireny Laris pt. „Czubatka mamą”:
„Wysiedziała kwoka bielutkie jajeczka.
Wylęgły się żółte kuleczki puchate.
Wodziła je drogą po łące, gdzie rzeczka.
Dumna, że do mamy podobne i taty.
Kuleczki tak za nią równiutko się toczą,
czubatka prowadzi w tę, to w tamtą stronę.
Tu smaczne ziarenko, tam robaczki zobaczą.
Na końcu najmniejsze, to zawsze spóźnione
– zgrabniutko i lekko poruszać się w chodzie,
skrzydełka czasami rozwinąć na boki,
wykąpać czyściutko w piaseczku – nie w wodzie!
I z gracją, jak Mama, małe stawiać kroki.
Raz idą, a rzeczka tuż obok przepływa.
O zgrozo! Plusnęły i prądem niesione
już płyną! Na brzegu
kwoka głową kiwa. Na końcu najmniejsze,
to zawsze spóźnione. A czubatka biega
wciąż po brzegu wkoło. – Potopią się jeszcze
te moje malusie! – A kulki żółciutkie
pływają wesoło. Na pewno już wiecie
– były to kaczusie.”
Proszę teraz by dziecko odpowiedziało na pytania: Co się wykluło z jajek? Jak miała na imię kura? Co zrobiły pisklęta, gdy zobaczyły wodę? O co martwiła się Czubatka? Dlaczego hodujemy kury, kaczki, indyki czy gęsi?
Teraz pora aby dziecko policzyło jajka od lewej do prawej, a następnie od prawej do lewej i podało ich liczbę. Następnie niech dziecko odkryje kurczaki i przeliczy je w ten sam sposób. Aby jeszcze lepiej dziecko opanowało liczenie w zakresie 5, proszę przygotować jeszcze po 5 dowolnych przedmiotów, które dziecko będzie przeliczało i wkładało do dowolnego pojemnika.
Do kolejnej zabawy „Kto pierwszy” będzie potrzebna kostka do gry. Proszę wyznaczyć linię startu i mety (może to być np. początek i koniec pokoju). Na zmianę rzucamy kostką i wykonujemy tyle podskoków ile wskaże kostka. Wygrywa osoba, która pierwsza dotrze do mety.
Do następnego zadania proszę przygotować obrazki z karty nr 3. Obrazek owcy i indyka kładziemy jako pierwsze. Pozostałe obrazki dziecko ma ułożyć pod nimi, zgodnie z tym, jaką głoską się rozpoczynają. Pod „indykiem” kładziemy te, które zaczynają się głoską „i”, pod owcą te, które rozpoczynają się głoską „o”. Za każdym razem proszę pochwalić dziecko za dobrze wykonane zadanie.
/uploads/5eda529a2d719/newses/299/content/3_3.04.docx [.docx, 188.18 kB]
To do dzieła! Miłej pracy!
Pozdrawiamy serdecznie!