"Poczytaj mi mamo" - zajęcia edukacyjne
Witam serdecznie. Drogie Dzieci czy pamiętacie o porannej toalecie? o myciu rąk i zębów? O samodzielnym ubieraniu się i jedzeniu? Mam nadzieję, że dzielnie sobie z tym wszystkim radzicie, ponieważ jesteście super przedszkolakami.
/uploads/5eda529a2d719/newses/47/content/zalacznik_nr_1_-_toaleta.docx [.docx, 242.38 kB]
- Dziś zaczniemy gimnastyką buzi i języka:
- „otwieranie i zamykanie książki” – dziecko otwiera i zamyka szeroko usta;
- „przekładanie kartek w książce” – dziecko przesuwa czubek języka od jednego kącika ust do drugiego – od prawej do lewej strony;
- „ huśtamy książkę”- dziecko leży na plecach kładąc książkę na klatce piersiowej. Podczas wdechu książka wyraźnie unosi się do góry, podczas wydechu opada (dziecko wciąga i wypuszcza powietrze nosem przy zamkniętych ustach).
- Posłuchajcie teraz wiersza „Księgarnia”
Księgarnia
Bożena Forma
Stanęłam z mamą przed dużą wystawą,
Spojrzałam na książkę z okładką ciekawą.
Na niej królewna i zła czarownica.
Jakie piękne książki! Mama się zachwyca.
Po chwili w księgarni stanęłyśmy obie,
książki stoją na półkach, którą wybrać sobie.
W przepiękne barwy, starannie ubrane,
tytuły na nich wydrukowane.
Sprzedawca chętnie swych rad nam udziela,
ta może dla brata, ta dla przyjaciela.
W każdej wiedza ukryta o zwierzętach, roślinach
coś o naszej planecie, piłkarskich drużynach.
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania: Gdzie można kupić książki? Kto z was ma w domu swoje własne książki? Jakie książki najbardziej lubicie?
- Czas na zabawę ruchową – książki. Dziecko zajmuje dowolne miejsca na dywanie. Leży na boku. Na hasło Rodzica "książka się otwiera" dziecko przechodzi do leżenia na wznak, wyciąga na boki wyprostowane ręce i nogi. Na hasło "książka się zamyka", powraca do pozycji wyjściowej - leżenie na boku, nogi podkurczone. Na hasło Rodzica "książka staje na regale" dziecko przechodzi do stania na baczność.
- Teraz proponuję zabawę dydaktyczną grube-cienkie. Rodzicu prosiłabym abyś zgromadził na stole kilka książek (3 grube i 3 cienkie). Proszę omówić z dzieckiem pojęcie gruby-cienki i poprosić aby dziecko posegregowało książki: po jednej stronie stołu książki cienkie, po drugiej stronie grube.
/uploads/5eda529a2d719/newses/47/content/zalacznik_nr_2-_ksiazki.docx [.docx, 125.37 kB]
- Znajdź 5 różnic – w załączniku bohaterowie dobrze znanej Wam książki, przyjrzyjcie się obrazkom i znajdźcie 5 różnic. Zadanie nie jest trudne, ale w razie problemów proszę Rodziców o podpowiedź.
/uploads/5eda529a2d719/newses/47/content/zalacznik_nr_3_-__roznice.docx [.docx, 682.32 kB]
Powodzenia i miłego dnia.