Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Pies" - zajęcia edukacyjne

Witam po weekendzie, mam nadzieję, że miło go spędziliście. Oto propozycje na dzisiejszy dzień.

  1. Zaczniemy od zabawy dźwiękonaśladowczej. Posłuchajcie wiersza, powtórzcie słowa dźwiękonaśladowcze

Piesek

Elżbieta Szwajkowska

Warczy piesek wrrrrr!

Brzmi to strasznie – brrrr!

Niech już tak nie warczy wrrrrr!,

warczenia wystarczy wrrrrr!.

Psy skowyczą, ujadają,

wyją, skomlą lub szczekają.

Gdy są psy zadowolone,

każdy macha swym ogonem.

  1. Posłuchajcie teraz opowiadania „Pimpuś”

 Anna Świrszczyńska

           Pies Marka nazywa się Pimpuś. Ten Pimpuś ma brązową łatkę.

– Zgadnij – gdzie?

– Na grzbiecie?

- Nie.

– Na brzuszku?

– Nie.

– Na ogonie?

– Nie.

– No, to gdzie?

– Na nosie.

Pytają się Pimpusia kwiatki:

– Po co ci łatka na nosie?

– Żeby było ładniej.

Więc kwiatki się dziwią i szepcą jeden do drugiego:

– Ach, ach! Nasz Pimpuś to dopiero elegant!

Pytają się Pimpusia białe chmurki, co płyną po niebie i zawsze się spieszą:

– Po co ci łatka na nosie?

A Pimpuś robi mądrą minę:

– Żeby było w nosek cieplej.

Więc chmurki zdziwiły się jeszcze bardziej, płynąc szybko dalej, opowiadały wszystkim:

– Widziałyśmy takiego psa, co nosił łatkę na nosie, żeby mu było cieplej.

Przyszedł raz Pimpuś do kuchni, a tam mama robi kluski. Pełno mąki na stolnicy. Pimpuś musi zobaczyć, co to. Wsadził nos w mąkę, powąchał i wybiegł na dwór.

A tu wszyscy w krzyk:

– On już nie ma łatki na nosie!

Idzie Pimpuś do lusterka, patrzy – cały nosek biały.

– Zgubiłem moją śliczną łatkę. Gdzie jej szukać?

Na podwórku – nie ma.

Na ulicy – nie ma.

Usiadł pies i płacze. Łzy mu ciekną – kap, kap. Po kosmatej mordeczce, po nosie. Otarł je łapą.

A tu wszyscy w krzyk:

– Pimpuś znowu ma łatkę na nosie!

Fiu, jak się ten Pimpuś cieszył! Chwycił w pysk ogon i kręcił się w kółko.

Wybiegł Marek, pan Pimpusia. Wziął go na ręce i zaczął się śmiać:

– Pimpuś, jesteś szalonym psem, ale cię kocham!

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania: O kim była mowa w opowiadaniu? Jak wabił się piesek? Gdzie miał brązową łatkę? Co się stało z łatką po wizycie w kuchni? Gdzie szukał łatki Pimpuś? Czy ją znalazł? Co powiedział pan Pimpusia o swoim piesku?

  1. Czas na zabawy ruchowe
  • pies duży-pies mały - dziecko biega po pokoju, Rodzic może włączyć muzykę. Na przerwę w muzyce Rodzic mówi hasło: duży pies – wtedy dziecko siada na dywanie i naśladuje niskie, grube hau hau lub mały pies wtedy dziecko wspina się na palce i wydaje piskliwy dźwięk hau, hau.
  • piesek do budy – dziecko-pies ustala gdzie będzie jego buda (np. poduszka, rozłożony koc), chodzi na czworakach. Na hasło Rodzica piesek do budy dziecko szybko stara się wskoczyć do swojej budy. Na hasło Rodzica piesek na spacer dziecko ponownie chodzi na czworakach.
  1. Psy małe i duże – praca z obrazkiem. Przyjrzyjcie się obrazkom z załącznika i spróbujcie odpowiedzieć na pytania. Czy wszystkie psy są takie same czy różnią się? Jeżeli się różnią to czym? Czy mają taki sam kolor? Czy są takiej samej wielkości? Jak należy dbać o psa?

/uploads/5eda529a2d719/newses/55/content/18.05_zalacznik_nr_1_-_psy.docx

  1. Propozycja pracy plastycznej – spójrz na pieska z załącznika, domaluj to, czego mu brakuje a na koniec pokoloruj obrazek. Chętnie zobaczę pieski, które namalujecie – czekam na zdjęcia.

/uploads/5eda529a2d719/newses/55/content/18.05_zalacznik_nr_2_-_praca_plastyczna.docx

  1. Na koniec karta pracy

/uploads/5eda529a2d719/newses/55/content/18.05_zalacznik_nr_3_-_karta_pracy.docx