"Pies" - zajęcia edukacyjne
Witam po weekendzie, mam nadzieję, że miło go spędziliście. Oto propozycje na dzisiejszy dzień.
- Zaczniemy od zabawy dźwiękonaśladowczej. Posłuchajcie wiersza, powtórzcie słowa dźwiękonaśladowcze
Piesek
Elżbieta Szwajkowska
Warczy piesek wrrrrr!
Brzmi to strasznie – brrrr!
Niech już tak nie warczy wrrrrr!,
warczenia wystarczy wrrrrr!.
Psy skowyczą, ujadają,
wyją, skomlą lub szczekają.
Gdy są psy zadowolone,
każdy macha swym ogonem.
- Posłuchajcie teraz opowiadania „Pimpuś”
Anna Świrszczyńska
Pies Marka nazywa się Pimpuś. Ten Pimpuś ma brązową łatkę.
– Zgadnij – gdzie?
– Na grzbiecie?
- Nie.
– Na brzuszku?
– Nie.
– Na ogonie?
– Nie.
– No, to gdzie?
– Na nosie.
Pytają się Pimpusia kwiatki:
– Po co ci łatka na nosie?
– Żeby było ładniej.
Więc kwiatki się dziwią i szepcą jeden do drugiego:
– Ach, ach! Nasz Pimpuś to dopiero elegant!
Pytają się Pimpusia białe chmurki, co płyną po niebie i zawsze się spieszą:
– Po co ci łatka na nosie?
A Pimpuś robi mądrą minę:
– Żeby było w nosek cieplej.
Więc chmurki zdziwiły się jeszcze bardziej, płynąc szybko dalej, opowiadały wszystkim:
– Widziałyśmy takiego psa, co nosił łatkę na nosie, żeby mu było cieplej.
Przyszedł raz Pimpuś do kuchni, a tam mama robi kluski. Pełno mąki na stolnicy. Pimpuś musi zobaczyć, co to. Wsadził nos w mąkę, powąchał i wybiegł na dwór.
A tu wszyscy w krzyk:
– On już nie ma łatki na nosie!
Idzie Pimpuś do lusterka, patrzy – cały nosek biały.
– Zgubiłem moją śliczną łatkę. Gdzie jej szukać?
Na podwórku – nie ma.
Na ulicy – nie ma.
Usiadł pies i płacze. Łzy mu ciekną – kap, kap. Po kosmatej mordeczce, po nosie. Otarł je łapą.
A tu wszyscy w krzyk:
– Pimpuś znowu ma łatkę na nosie!
Fiu, jak się ten Pimpuś cieszył! Chwycił w pysk ogon i kręcił się w kółko.
Wybiegł Marek, pan Pimpusia. Wziął go na ręce i zaczął się śmiać:
– Pimpuś, jesteś szalonym psem, ale cię kocham!
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania: O kim była mowa w opowiadaniu? Jak wabił się piesek? Gdzie miał brązową łatkę? Co się stało z łatką po wizycie w kuchni? Gdzie szukał łatki Pimpuś? Czy ją znalazł? Co powiedział pan Pimpusia o swoim piesku?
- Czas na zabawy ruchowe
- pies duży-pies mały - dziecko biega po pokoju, Rodzic może włączyć muzykę. Na przerwę w muzyce Rodzic mówi hasło: duży pies – wtedy dziecko siada na dywanie i naśladuje niskie, grube hau hau lub mały pies wtedy dziecko wspina się na palce i wydaje piskliwy dźwięk hau, hau.
- piesek do budy – dziecko-pies ustala gdzie będzie jego buda (np. poduszka, rozłożony koc), chodzi na czworakach. Na hasło Rodzica piesek do budy dziecko szybko stara się wskoczyć do swojej budy. Na hasło Rodzica piesek na spacer dziecko ponownie chodzi na czworakach.
- Psy małe i duże – praca z obrazkiem. Przyjrzyjcie się obrazkom z załącznika i spróbujcie odpowiedzieć na pytania. Czy wszystkie psy są takie same czy różnią się? Jeżeli się różnią to czym? Czy mają taki sam kolor? Czy są takiej samej wielkości? Jak należy dbać o psa?
/uploads/5eda529a2d719/newses/55/content/18.05_zalacznik_nr_1_-_psy.docx [.docx, 117.13 kB]
- Propozycja pracy plastycznej – spójrz na pieska z załącznika, domaluj to, czego mu brakuje a na koniec pokoloruj obrazek. Chętnie zobaczę pieski, które namalujecie – czekam na zdjęcia.
/uploads/5eda529a2d719/newses/55/content/18.05_zalacznik_nr_2_-_praca_plastyczna.docx [.docx, 31.19 kB]
- Na koniec karta pracy
/uploads/5eda529a2d719/newses/55/content/18.05_zalacznik_nr_3_-_karta_pracy.docx [.docx, 48.95 kB]