"Pies, przyjaciel człowieka" - zajęcia edukacyjne
- Witamy Was po weekendzie. Rozpoczynamy kolejny tydzień zajęć, który tym razem będzie dotyczył zwierząt domowych. Na dobry początek zapraszamy do zabawy paluszkowej wg Małgorzaty Barańskiej:
„Szczeniaki”
Nasza Aza ma szczeniaki.
(dziecko składa razem dłonie kciukami do góry tak, by przypominały głowę psa)
Ten jest taki, a ten siaki.
(palcem wskazującym dłoni dotyka kolejno wyprostowanych palców drugiej dłoni)
Ten jest gładki, ten kudłaty,
A ten ma futerko w łaty.
Razem jest tych szczeniąt pięć.
(rozstawia szeroko palce jednej dłoni)
Pogłaszcz pieski, gdy masz chęć.
(zgina palce, a drugą dłonią je głaszcze)
- Proszę teraz zapoznać dziecko z ilustracjami zamieszczonymi na karcie nr 1, które przedstawiają psy pełniące różne funkcje. Niech dziecko im się poprzygląda, a następnie opowie rodzicowi o ich wyglądzie oraz o tym, w czym te zwierzęta pomagają człowiekowi.
/uploads/5eda529a2d719/newses/363/content/25_maja_karta_1.docx [.docx, 643.99 kB] - Czas na zabawę ruchową „Piesek niesie kość”. Wyznaczamy w pokoju linię startu i mety, a także przygotowujemy mały miękki przedmiot imitujący kość (np. para skarpetek zwinięta w kulkę). Na hasło „Piesek niesie kość” dziecko ustawione na linii startu w pozycji na czworakach, wkłada przedmiot pod brodę dociskając do szyi, i przenosi go do linii mety. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.
- Zapraszam do rozwiązania zagadek słuchowych:
https://www.youtube.com/watch?v=mRq7urXl5xQ&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=CRlQgDqkZ7A&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=qi601nILrEk
Na podstawie odgłosów dziecko podaje nazwę zwierzęcia, a następnie dzieli ją na sylaby.
- Do kolejnego zdania potrzebna będzie karta nr 2, na której przedstawiony jest wzór pieska z figur geometrycznych. Figury umieszczone poniżej należy wyciąć, a następnie dziecko stara się odtworzyć ułożenie obrazka.
/uploads/5eda529a2d719/newses/363/content/25_maja_karta_2.docx [.docx, 22.95 kB] - Na zakończenie dzisiejszych zadań proszę o wykonanie karty nr 3. Pieskom w zielonych ramkach trzeba dorysować to, czego im brakuje.
/uploads/5eda529a2d719/newses/363/content/25_maja_karta_3.pdf [.pdf, 1.11 MB]