"Owca" - zajęcia edukacyjne
Dzień dobry drogie dzieci, dzisiaj mamy piątek a więc przed nami weekend. Powiedzcie rodzicom, tak jak mówicie mnie w piątki rano, jakie macie plany na weekend:). Ale zanim zacznie się weekend proponuję trochę zabaw.
Na początek zabawa ortofoniczna –rodzic czyta tekst a dziecko naśladuje odgłosy zwierząt.
W zagrodzie Małgosi
Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: hau, hau, hau.
Kotek miauczy: miau, miau, miau.
Kura gdacze: ko, ko, ko.
Kaczka kwacze: kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: be, be, be.
Koza muczy: me, me, me.
Indor gulaga: gul, gul, gul.
Krowa ryczy: mu, mu, mu.
Konik parska: prr, prr, prr.
A pies warczy: wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.
A teraz trochę gimnastyki
- „Na polu” - dzieci biegają po pokoju można włączyć muzykę, rodzic przycisza muzykę i mówi nazwę jakiegoś zwierzęcia (jeżeli zabawa jest bez muzyki można ustalić sobie jakiś sygnał np. klaśnięcie). Zadaniem dzieci jest naśladowanie tego zwierzęcia;
- „Owieczki” - dzieci biegają po pokoju na palcach gdy rodzic powie owieczki dzieci zamieniają się w owieczki – chodzą na czworakach i „beczą”;
- „Żabki na polu” – dzieci udają żabki – skaczą po pokoju, kiedy rodzic powie Leci bocian dzieci chowają się w wyznaczone wcześniej miejsce;
- „Maszerują gospodarze” – dzieci maszerują dookoła pokoju wciągają powietrze nosem i wypuszczają ustami. Może być też marsz w miejscu, wtedy dzieci w czasie wdechu ręce podnoszą do góry a w czasie wydechu opuszczają.
- Zwierzęciem które dzisiaj omawiamy jest owca. Proszę rodziców o przeczytanie dzieciom ciekawostek zamieszczonych w załączniku. Następnie proszę aby dzieci przyjrzały się obrazkowi (zamieszczonym w załączniku), wskazały wszystkie owieczki i policzyły je, można wskazać też inne zwierzątka – świnki, krowę, kurę i również je policzyć. Obrazek można też wykorzystać do zabawy w którą często się bawiliśmy a którą dzieci lubią - opisujemy coś z obrazka (w tym przypadku zwierzę) a dziecko stara się jak najszybciej zgadnąć co mamy na myśli.
/uploads/5eda529a2d719/newses/14/content/zalacznik_nr_1_owca_ciekawostki.docx [.docx, 1005.29 kB]
Na koniec karta pracy – należy połączyć zwierzę z jego mamą
/uploads/5eda529a2d719/newses/14/content/zalacznik_nr_2_zwierzeta_i_ich_male.docx [.docx, 190.64 kB]
i propozycja pracy plastycznej: do ozdobienia owcy można użyć: waty, okrągłych wacików kosmetycznych, pasty do zębów, farby lub wełny .
/uploads/5eda529a2d719/newses/14/content/zalacznik_nr_3_owca_kolorowanka.docx [.docx, 34.31 kB]
Życzę miłej zabawy i udanego weekendu!
.