"Owca i baran" - zajęcia edukacyjne
Witam Was serdecznie kochani. Mam nadzieję, że nasze propozycje zabaw się Wam podobają. Zachęcamy do dzielenia się z nami wynikami Waszych prac i zmagań. Dziękujemy rodzicom, którzy przesyłają zdjęcia na bieżąco na stronę przedszkola. Oglądanie Waszych dzieci sprawia nam ogromną radość i satysfakcję, że nasza praca nie idzie na marne. Bawcie się dobrze.
Dziś poznamy kolejne bardzo pożyteczne zwierzątko, dzięki któremu jest nam ciepło i przytulnie w zimne dni.
- Przygotowałam dla Was obrazek przedstawiający owcę, barana i jagnię – karta pracy nr 1 – na podstawie ilustracji wskażcie różnice i podobieństwa między nimi, podajcie nazwy tych zwierząt.
/uploads/5eda529a2d719/newses/314/content/karta_nr_1.docx [.docx, 315.33 kB] - Poproszę teraz rodziców, aby do pudełka, plecaka lub jakiejś torby, powkładali następujące przedmioty: klocek, auto, miś, czapka, koszulka, majteczki, jabłko, okulary przeciwsłoneczne. Można również zawiązać dziecku chustkę na oczach, aby nie podglądało. Rodzic mówi dziecku, że w pudełku schowała się owieczka, którą trzeba znaleźć. Dziecko wkłada ręce do pudełka i głośno mówi o swoich wrażeniach dotykowych związanych z materiałami – szorstkie, miękkie, gładkie. Kiedy odnajdą materiał, który ich zdaniem przypomina futro owcy, głośno mówią: Znalazłem!
Spróbujcie teraz odpowiedzieć na pytanie: Dlaczego ludzie hodują owce?
- Zapraszam do zabawy orientacyjno – porządkowej ,,W zagrodzie”. Jak wiecie w zagrodzie mieszkają różne zwierzątka. Wasze zadanie polega na uważnym słuchaniu. Spacerujecie po pokoju, a gdy rodzic wypowie nazwę jakiegoś zwierzątka np. świnka, musicie udawać to zwierzę i naśladować jego głos. Trzymam za Was kciuki, na pewno Wam się uda i żadne z Was się nie pomyli.
- Do kolejnej zabawy potrzebna będzie karta pracy nr 2, w której przygotowałam kilka obrazków przedstawiających zwierzęta mieszkające na wsi. Obrazki należy porozcinać i podzielić na dwa takie same zestawy. Jeden będzie dla rodzica, drugi dla dziecka. Rodzic układa 2 – 4 obrazki w szeregu. Dziecko przygląda się i zapamiętuje w jakiej kolejności zwierzęta zostały ułożone. Następnie rodzic zasłania obrazki, a dziecko stara się z pamięci ułożyć obrazki w takiej samej kolejności. Gdy dziecko skończy, rodzic odsłania swój szereg obrazków i wspólnie z dzieckiem sprawdza zgodność ułożenia. Jeśli dziecko się pomyli, oczywiście pozwalamy mu naprawić swój błąd.
/uploads/5eda529a2d719/newses/314/content/karta_nr_2.docx [.docx, 43.19 kB] - Na koniec zapraszam do pracy plastycznej. Trzeba będzie narysować owieczce wełnę – ,,zawijaski – ślimaczki” – karta pracy nr 3. Obrazek oczywiście kolorujemy.
/uploads/5eda529a2d719/newses/314/content/karta_nr_3.docx [.docx, 62.78 kB]
To już koniec dzisiejszych zajęć, zapraszamy jutro.