"Owady" - zajęcia edukacyjne
Witam was kochani w środę. Mam nadzieję, że pamiętacie o czym uczyliśmy się wczoraj. Oprócz literki ł poznaliśmy także zwierzęta mieszkające na łące. Dziś będziemy mówić przede wszystkim o owadach, które można spotkać podczas wycieczki na łąkę.
Na początku posłuchajcie opowiadania Joanny Modelskiej pt. „Gdzie się podziały nasze kropeczki?”. Po wysłuchaniu odpowiedzcie na pytania:
/uploads/5eda529a2d719/newses/189/content/Joanna_Modelska_Gdzie_sie_podzialy_nasze_kropeczki.mp3 [.mp3, 2.25 MB]
- Co przydarzyło się biedronkom?
- Kto im pomógł?
- Co zrobili przyjaciele biedronek z łąki?
Przyjrzyjcie się teraz cyfrze w linku poniżej:
/uploads/5eda529a2d719/newses/189/content/Monografia_cyfry_0.docx [.docx, 62.72 kB]
To cyfra 0 (zero).
- Opiszcie proszę jej kształt.
- Co Wam przypomina?
- Może coś w domu jest w takim kształcie?
- Wykonajcie kartę pracy ze str. 7 w książce.
Zapraszam do obejrzenia prezentacji przedstawiających kolejnych mieszkańców łąki.
https://drive.google.com/file/d/1gl5k8QXWvHlij-olZJ-QGDVsMsCC4sbb/view?usp=sharing
Wysłuchajcie teraz tekstu piosenki bardzo dokładnie i spróbujcie zapamiętać wszystkich mieszkańców łąki, którzy zostali w niej wymienieni: https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo
Następnie podzielcie ich nazwy na sylaby i na głoski.
Czas na pracę plastyczną. Zapraszam do wykonania pracy pt. „Kolorowe owady” – z wykorzystaniem materiałów recyclingowych. Dziecko może wykorzystać rurki po papierach toaletowych, cienkie tektury, kolorowe korki od butelek, klej, nożyczki, farby, pędzle. Wybierzcie sobie jednego owada z opisanych poniżej i wykonajcie. Czekam na efekty Waszej pracy.
–– „Motyle” – pomalowanie rurki na czarno; wycięcie z tekturki skrzydeł (od razu obie połowy razem); pomalowanie skrzydeł; przyklejenie kolorowych korków do skrzydeł; przyklejenie skrzydeł do rurki; zwinięcie z czarnego papieru dwóch wałeczków (czułki) i przymocowanie ich do rurki.
–– „Pszczoły” – pomalowanie rurki w czarno-żółte pasy; wycięci z tekturki skrzydeł (analogicznie do skrzydeł motyla); pomalowanie skrzydeł na niebiesko; przyklejenie ich do rurki; zwinięcie z czarnego papieru dwóch krótkich wałeczków (czułki) i przymocowanie ich do rurki.
Przed ostatnie zadanie dla Was to zagadki o mieszkańcach łąki. Sprawdźcie, czy wszystkie rozpoznacie https://www.youtube.com/watch?v=LIsNWZUA8X4
Na koniec zapraszam do wykonania kart pracy.
/uploads/5eda529a2d719/newses/189/content/Karta_pracy_-Ukryte_biedronki.pdf [.pdf, 425.18 kB]
/uploads/5eda529a2d719/newses/189/content/Motyle_i_czytanka_karta_pracy.pdf [.pdf, 253.90 kB]
Zadanie dla chętnych – wypełnienie dziennika obserwacji owada
/uploads/5eda529a2d719/newses/189/content/Obserwacja_owadow.pdf [.pdf, 156.41 kB]
Miłej zabawy!