Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Od ziarenka do bochenka" - zajęcia edukacyjne

Witam Was kochani w czwartkowy poranek. Na początek powtórzcie z Rodzicami dni tygodnia i może uda Wam się miesiące. A teraz czas na zabawę.

Pierwsze zadanie. Wysłuchajcie opowiadania i odpowiedzcie Rodzicom na pytania.

Żyto i chleb Czesław Janczarski

Ania poszła na spacer. Wzięła ze sobą Uszatka. Szli ścieżką przez pole.

– Spójrz powiedział Miś

– ile tu trawy rośnie na polu! Będzie można na niej fikać koziołki.

– Koziołki będziesz fikał gdzie indziej – uśmiechnęła się Ania.

Tej trawy nie wolno deptać. To żyto. Będzie z niego chleb. Miś nic nie odpowiedział, ale bardzo się zdziwił. „Przecież chleb robi się z mąki, a mąka jest biała, a nie zielona.” Po drodze jechał wóz. A na wozie siedział dziadek Walenty. – Siadajcie zaproponował Ani i Misiowi. Ania i niedźwiadek usiedli na worku. – Co jest w tym worku? – zapytał miś.

– Żyto. Będzie z niego chlebek – powiedział dziadek i wyjął z worka garść złocistych ziarenek.

Uszatek znów się zdziwił. Przecież chlebek robi się z mąki, a nie ze „złocistych ziarenek.” Gdy Ania i Uszatek przyjechali do domu, Miś zaraz poprosił o kromkę chleba. Ach jak mu smakował chleb po spacerze! Jadł z apetytem i myślał: „Jak naprawdę jest z tym chlebem! Jem go codziennie i nie wiem, czy zrobiono go z mąki, czy ze złocistych ziarenek, czy też z zielonej trawy?” Podrapał się Uszatek w opuszczone uszko i zamyślił się głęboko: „Kto mi wytłumaczy to wszystko?” Aby upiec chleb, potrzebna jest ciężka praca wielu ludzi, chleb należy szanować.

Pytania:

  • Gdzie na spacer poszła Ania z Uszatkiem?
  • Co tam widzieli?
  • Co w workach wiózł dziadek Walenty?
  • Do­kąd jechał z żytem dziadek Walenty?
  • Jak powstaje chleb?
  • Jak do powstawania chleba przyczynia się rolnik?
  • Jak do powstawania chleba przyczynia się mły­narz?
  • Jak do powstawania chleba przyczynia się piekarz?
  • Jak do powstawa­nia chleba przyczynia się sprzedawca?
  • Dlaczego chleb jest tak ważny w życiu człowieka?

Kolejna zabawa to „Smakowanie chleba” – gimnastyka buzi i języka. Dzieci naśladują czynności rodzica: mlaskanie, dokładne przeżuwanie, skórki od chleba (z prawej strony, z lewej strony żuchwy), przyklejenie kawałka chleba do wałka dziąsłowego, za górnymi zębami, a następnie stukanie w niego czubkiem języka, oblizywanie warg, wciąganie ust w głąb jamy ustnej, ściąganie warg w dzióbek, przesyłanie sobie nawzajem całusków.

Czas na zabawę ruchową.

Nosimy worki” – zabawa ruchowa twórcza. Dzieci naśladują przenoszenie worków z jednej strony sali na drugą stronę.  Rodzic za każdym razem zmienia polecenie: lekkie – ciężkie worki. Dzieci starają się odzwierciedlić swoim ruchem przenoszony ciężar.

Zapraszam do zabawy badawczej.

„Co jeszcze robimy ze zboża?” – zabawa dydaktyczna. Poproście Rodziców o pokazanie różnych produktów pochodzących ze zboża, np. mąki, kaszy jęczmiennej, kaszy manny, płatków kukurydzianych i owsianych, kaszy jaglanej. Odpowiedzcie Rodzicom na pytania: Czy znacie te produkty? Które produkty wykorzystuje wasza mama w kuchni?

Czas na ćwiczenia grafomotoryczne.

„Rysujemy litery” – zabawa grafomotoryczna. Rodzic wysypuje na talerzyk wybrany produkt pochodzenia zbożowego. Zadaniem dzieci jest napisanie swojego imienia literka po literce. A może uda Wam się napisać inne słowa?

Czas na pracę plastyczną

„We młynie” – praca plastyczna metodą wysypywanki. Rodzic szykuje dla dziecka kontur młyna wiatrowego, różne rodzaje kasz, klej. Dzieci samodzielnie komponują prace. Czekamy na zdjęcia 

/uploads/5eda529a2d719/newses/142/content/Mlyn.docx

A teraz kochani czas na matematyczną kartę pracy.

/uploads/5eda529a2d719/newses/142/content/Karta_matematyczna.pdf

Miłej zabawy !