"Od jajka do kury" - zajęcia edukacyjne
- Na dobry początek dnia proponuję zabawę ruchową „Takie same – inne”, w której będziemy także rozwijać percepcję słuchową. Dziecko spaceruje po pokoju w różnych kierunkach. Rodzic wymienia pary słów. Gdy obydwa zaczynają się tą samą głoską – dziecko zatrzymuje się. Gdy słowa rozpoczynają się różnymi głoskami – spaceruje dalej bez zatrzymywania. A oto przykładowe pary słów do wykorzystania: oko – ogórek, obraz – ucho, indyk – igła, Iwona – Ela, arbuz – aparat, ulica – ucho, ekran – ogon, ananas – auto, Ewa – elementarz.
- Czas na uporządkowanie historyjki obrazkowej, zamieszczonej na karcie nr 1. Proszę, by dziecko wycięło obrazki z dołu kartki, a następnie przykleiło je we właściwe miejsca wyżej. Gdy obrazki będą przyklejone, proszę by dziecko opowiedziało całą historyjkę (co zdarzyło się najpierw, potem, na końcu).
/uploads/5eda529a2d719/newses/322/content/22_kwietnia_karta_1.pdf [.pdf, 1.78 MB] - Teraz pora na zabawę „Ile zwierząt jest na podwórku”. Potrzebny będzie komplet zwierząt dla rodzica i dziecka wycięty z karty nr 2 oraz kawałek sznurka, z którego zrobimy kółko. Gdy każde z Was będzie już miało swoje zwierzęta, rodzic układa dowolną ich liczbę w kółku (obręczy). Dziecko przez chwilę im się przygląda, przelicza je i głośno mówi, ile jest zwierząt. Następnie odwraca się lub zasłania oczy, a rodzic zabiera lub dokłada zwierzęta. Gdy dziecko ponownie się odwróci, musi policzyć zwierzęta i określić, czy jest ich więcej czy mniej. Potem następuje zamiana ról.
/uploads/5eda529a2d719/newses/322/content/22_kwietnia_karta_2.docx [.docx, 37.57 kB] - Czas się trochę poruszać. Na hasło: kura! dziecko biega po dywanie, wymawiając głośno „ko, ko, ko”. Na hasło: jajko! zatrzymuje się i zwija w kłębek na dywanie.
- Proponuję także dla relaksu pokolorowanie obrazka z karty nr 3.
/uploads/5eda529a2d719/newses/322/content/22_kwietnia_karta_3.docx [.docx, 32.78 kB] - Na koniec przypomnimy sobie masażyk Beaty Gawrońskiej „Rolnik w polu orze”, z którym zapoznaliśmy się wczoraj. Proszę usiąść z dzieckiem jedno za drugim i podczas recytacji tekstu wykonywać odpowiednie ruchy na placach. Po skończeniu zamiana ról.
Pozdrawiamy gorąco i do jutra!