"Od buraka do lizaka" - zajęcia edukacyjne
Dzisiejsze spotkanie rozpoczniemy od rozwiązywania zagadek. Proszę rodziców o ich odczytanie z karty 1 [.docx, 66.92 kB]. Dziecko odgaduje zagadkę, a swą odpowiedź dzieli na sylaby.
Proszę teraz rodziców o zapoznanie dziecka z historyjką obrazkową zamieszczoną na karcie 2 [.docx, 87.99 kB], która przedstawia proces produkcji cukru. Dzieci opowiadają, co dzieje się na każdej z ilustracji, posługując się pojęciami: najpierw, potem, później, na końcu.
Czas na zabawę orientacyjno – porządkową ,,Lizaki w pudełku”. Dziecko spaceruje po pokoju, rodzic wypowiada nazwę jakiegoś koloru, który widzi w pomieszczeniu. Zadaniem dziecka jest jak najszybciej stanąć na baczność obok przedmiotu w tym kolorze. Zabawę należy powtórzyć kilkukrotnie.
Zapraszam do pracy plastycznej ,,Lizaki dla lalek”. Będzie potrzebna plastelina w różnych kolorach i wykałaczka. Z każdego koloru dziecko formuje cienkie i długie wałeczki. Potem łączy ze sobą kolejne wałeczki, a następnie zwija je w ślimaka . Na koniec nabija go na wykałaczkę. Przykład takiego gotowego lizaka zamieszczony jest na karcie 3 [.docx, 106.09 kB].
Czas na zabawę sensoryczną „Co tak smakuje?” Poproszę rodziców o przygotowanie słomki do napojów, oraz w pojemniczkach: sok z cytryny, słodka woda, słona woda. Ważne jest, aby dzieci nie wiedziały co jest w pojemniczkach. Zadanie dzieci polega na nabraniu małej ilości płynu poprzez słomkę, określeniu smaku (kwaśny, słodki, słony) oraz wymienieniu ulubionych potraw, smakołyków, które kojarzą im się z danym smakiem.
Na zakończenie dzisiejszych zabaw zachęcam do wykonania masażyku na plecach, wykorzystując do tego tekst Beaty Gawrońskiej, pt.:
,,Rolnik w polu”
Rolnik rano rusza w pole, (kroczymy palcami obu rąk po plecach z dołu do góry)
Orać pługiem czarną rolę, (rysujemy linie równoległe do kręgosłupa z góry do dołu)
Sieje zboże i buraki, (stukamy palcami po plecach)
Z których później są przysmaki. (lekko pukamy dłońmi w plecy)