"Nad rzeką" - zajęcia edukacyjne
Witam Was w piątek.
Zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego: https://www.youtube.com/watch?v=5fDRCIvaI9s
Posłuchajcie wiersza Krzysztofa Roguskiego Rzeka
Skąd i dokąd płynie rzeka?
Tak się śpieszy i nie czeka?
Wtem szybciej płynąć zaczyna:
Tu opada, tam się wspina,
Po podłożu, po korzeniach,
Ślizga się też po kamieniach,
Dolinami lub przez las, Jakby płynęła na czas!
Wciąż przed siebie i wciąż dalej,
Wodospadem w dół, po skale!
Coraz szybszym nurtem rwie,
Nie myśli zatrzymać się!
Tu przepływa, tam przepływa...
A wody z niej nie ubywa!
Tu zakręca, drogę skraca,
Ale nigdy nie zawraca!
I przez miasta, i przez wsie
Długą wstęgą wije się.
Tutaj skręci, tam okrąży,
A i tak przed czasem zdąży!
Tu zabłądzi, tam się zgubi,
Wszędzie chlapie, bo tak lubi.
I tak płynie z gór do morza Poprzez miasta i bezdroża...
Odpowiedz na pytania: Co to jest rzeka?Do czego jest podobna rzeka?Jaka jest woda w rzece?Co robi woda w rzece?Jakie odgłosy wydaje woda w rzece?Kto mieszka w rzece?
Poszukaj w książkach i albumach ilustracji dotyczących roślin i zwierząt zamieszkujących rzeki.
„Tama na rzece” – zabawa ruchowa. Jedna osoba ustawia się, tworząc „tamę” (stoi w lekkim rozkroku). Druga osoba to „woda”. Zadaniem wody jest przedostanie się na drugą stronę. Zamiana ról.
Wykonaj kartę pracy ze strony 27.
„Ryby w rzece” – zabawa plastyczna. Dzieci wyklejają kontur ryby kwadratami wyciętymi z kolorowego papieru o wymiarach ok. 2 × 2 cm. Płetwy oklejają srebrną folią spożywczą.
/uploads/5eda529a2d719/newses/216/content/12.06.2020_ryba_1.docx [.docx, 46.13 kB]
„Supełek i ryby” – dzieci mają do dyspozycji pudełko, dowolne liczmany, znaki matematyczne i cyfry. Dziecko wymyśla opowiadanie, historię o Supełku karmiącym ryby w rzece, np. Supełek karmił ryby. Wrzucał im do wody okruszki. Najpierw nie było ani jednej a za chwilę przypłynęły cztery. Ile ryb widział Supełek? Dzieci układają z liczb i znaków matematycznych właściwe działanie i odczytują je – zero dodać cztery równa się cztery. Do tych czterech ryb dopłynęły jeszcze dwie. Ile ryb jadło okruszki? itd. Dzieci wymyślają opowiadania – najpierw na dodawanie, potem na odejmowanie.
Miłej zabawy!