"Moje książeczki" - zajęcia edukacyjne
Dzień dobry we wtorkowy poranek. Czy pamiętacie nazwę miesiąca który teraz mamy? Podpowiadam – MAJ. Żeby łatwiej było Wam zapamiętać nazwę miesiąca nauczcie się proszę zdania: Wiosenny miesiąc to maj, kwitnie wtedy cały kraj. Powtórzcie sobie to zdanie kilka razy w różny sposób: szybko-wolno, cicho-głośno, możecie też mówić jak roboty. A teraz przechodzimy do dzisiejszych propozycji.
- Zaczynamy zabawą dydaktyczną „Z jakiej to bajki?” W załączniku są przygotowane ilustracje z bajek, zadaniem dziecka jest odgadnąć, z jakiej bajki one pochodzą.
/uploads/5eda529a2d719/newses/46/content/zalacznik_nr_1_-_ilustracje.docx [.docx, 1009.02 kB]
- Drugim zadaniem będzie opisanie przez dziecko swojej ulubionej bajki. Rodzicu pomóż w tym zadaniu dziecku zadając pytania – kto był głównym bohaterem?, co się wydarzyło? czy wszystkie postaci z bajki były dobre i przyjazne? Jeżeli posiadacie tą bajkę w domu możecie oglądać ilustracje i opowiadać na ich podstawie.
- Proponuję posłuchać piosenki : „Książki, książki” (dostępna w internecie), możecie spróbować nauczyć się jej na pamięć.
Książki, książki
1.Tyle jest ciekawych książek,
Więc czasami martwię się,
Kiedy ja przeczytać zdążę
Książki, książki te.
2.Mama czasu ma niewiele,
Ale mama kocha mnie!
Chętnie czyta mi w niedzielę
Książki, książki te.
3.Gdy urosnę tak jak mama,
Będę czytać całe dnie.
Jeszcze raz przeczytam sama,
Książki, książki te.
Możecie pobawić się w czasie słuchania piosenki:
- zamieniacie się w motyle, chodzicie powoli po pokoju machając rękoma jak motyle skrzydłami, gdy Rodzic zatrzyma piosenkę motyle siadają na kwiatku i odpoczywają – kucacie i czekacie na ponowne włączenie piosenki;
- zamieniacie się w kwiaty, które będą się rozwijać, na początku siedzicie skuleni, przy pierwszej zwrotce wspinacie się stopniowo do góry, przy drugiej zwrotce kołyszecie się na prawo i lewo, przy trzeciej zwrotce zwijacie się;
- taniec z maskotką – chodzicie po pokoju trzymając maskotkę, po każdej zwrotce jest chwila muzyki, w tym czasie podrzucacie maskotkę do góry i próbujecie ją złapać
- chodzicie lub biegacie powoli po pokoju, gdy Rodzic zatrzyma piosenkę tworzycie ciekawą figurę i nie ruszacie się dopóki ponownie nie usłyszycie muzyki.
- Propozycja pracy plastycznej – chciałabym, żeby dzieci pokolorowały lub ozdobiły według własnego pomysłu okładkę książki – można wykleić plasteliną, ozdobić bibułą, papierem kolorowym, pomalować farbami. Chętnie zobaczę wykonane prace, zdjęcia można wysyłać na adres mailowy przedszkola.
/uploads/5eda529a2d719/newses/46/content/zalacznik_nr_2_-ksiazka.docx [.docx, 46.51 kB]
- Na koniec dla chętnych dzieci karty pracy
/uploads/5eda529a2d719/newses/46/content/zalacznik_nr_3_-_karty_pracy.docx [.docx, 222.68 kB]
Miłej zabawy i do jutra.