"Moja ulubiona książka" - zajęcia edukacyjne
W każdym domu: moim, Waszym i Waszych kolegów i koleżanek, znajduje się miejsce, które skrywa wiele tajemnic. Ciekawi jesteście co to za miejsce? Oczywiście to półka z książkami, wśród których odkrywamy tajemnice, przenosimy się w świat przygód, bajek i baśni. W tym tygodniu będziemy rozprawiać o książkach. Zanim jednak zaczniemy zapraszam do gimnastyki buzi i języka.
,,Nikt się nie spodziewa” Małgorzata Barańska
W górze słonko świeci, unosimy nad głową złożone dłonie z szeroko rozstawionymi palcami
Ptaszek sobie leci, krzyżujemy nadgarstki i kiwamy jednocześnie wszystkimi palcami, mówiąc ,,frrr”
Szumią, szumią drzewa opuszczamy ręce na wysokość twarzy i poruszamy palcami mówiąc ,,szszsz”
Nikt się nie spodziewa, że… rozkładamy szeroko ręce i poruszamy nimi lekko w górę i w dół
W górze słonko świeci……
- ,,Moja ulubiona książka” – ze swojej biblioteczki wybierzcie książeczkę, którą najbardziej lubicie. Opowiedzcie o niej rodzicom: Jaki ma tytuł? O czym opowiada? Dlaczego ją najbardziej lubicie? Drodzy rodzice zachęćcie swoje pociechy do wypowiedzi, podsuwając im różne pytania.
- Przygotowałam dla Was zagadkę – karta nr 1. Aby ją rozwiązać musicie pokolorować rysunek wg kodu. Po skończonej pracy dowiecie się, o czym lubię książki.
/uploads/5eda529a2d719/newses/337/content/04.05.docx [.docx, 70.37 kB] - Czas na zabawę ruchową, pt.: ,,Twarde – miękkie”. Dzieci mogą poruszać się po pokoju w dowolny sposób: chodząc, biegając, skacząc. Na hasło ,,twarde” szybciutko podchodzą i dotykają twardego przedmiotu: stół, krzesło, podłoga itp.; na hasło ,,miękkie” dotykają miękkich przedmiotów np.: poduszka, pluszak, koc.
- Do kolejnej zabawy potrzebne będzie: pudełko, ściereczka i różne niewielkie przedmioty oraz chustka lub szalik do zawiązania oczu dziecka.
Rodzic zawiązuje dziecku oczy, wkłada do pojemnika różne przedmioty i przykrywa go ściereczką. Dziecko losuje jeden przedmiot. Za pomocą dotyku rozpoznaje kształt oraz nazywa przedmiot.
- Teraz do zabawy będziemy potrzebować 6 waszych ulubionych książeczek oraz kostkę do gry. Przygotujcie również półkę na te książeczki np. ze zmiętych stron starej gazety.
Zabawa polega na tym, że dziecko tańczy do ulubionej piosenki. Rodzic zatrzymuje muzykę w dowolnym momencie, dziecko rzuca kostką, przelicza ilość oczek i układa na gazetowej półce tyle książeczek, ile wskazuje kostka. Gdy wykona zadanie poprawnie rodzic znów włącza muzykę, dziecko tańczy dalej. Zabawę powtarzamy do momentu zakończenia utworu.
- Na koniec dzisiejszych zajęć przenieśmy się do krainy bajek i baśni. W tym tygodniu szczególnie zapraszam rodziców do codziennego czytania dziecku jego ulubionych bajeczek.