Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Mój przyjaciel pies i kot" - zajęcia edukacyjne

Witam Was kochani w poniedziałkowy poranek. W tym tygodniu będziemy mówić o zwierzętach domowych. Na początek zastanówcie się, jakie znacie zwierzęta domowe i spróbujcie wymienić je rodzicom.  Następnie poszukajcie w domu książek, zdjęć, albumów, ciekawostek o zwierzętach domowych. Zgromadźcie je w jednym miejscu w pokoju. Przygotujcie wizytówkę z napisem NASI ULUBIEŃCY, aby było wiadomo czego Wasz zbiór dotyczy.

Zapraszam do obejrzenia filmu o zwierzętach domowych, będziecie mogli przypomnieć sobie ich nazwy.

https://www.youtube.com/watch?v=JHXTUuLEFnM

Teraz zapraszam do zabawy „Pięć kociątek” – zabawa paluszkowa (Małgorzata Barańska). Dzieci naśladują rodzica:

Śpi w koszyku pięć kociątek,

to bajeczki jest początek.

(dzieci do koszyka ułożonego z jednej dłoni wkładają wszystkie palce drugiej dłoni)

Gdy się kotki obudziły,

to z koszyka wychodziły:

(dzieci poruszają wszystkimi palcami w koszyku)

najpierw rudy, potem szary

(dzieci wysuwają z koszyka najpierw kciuk, a potem palec wskazujący)

potem czarne dwa do pary.

(dzieci wysuwają palec środkowy i serdeczny)

A na końcu wyszedł biały,

dzielny, chociaż bardzo mały.

(dzieci wyjmują mały palec i poruszają nim nad koszykiem).

Spróbujcie nauczyć się tej rymowanki.

Kolejne zadanie to wysłuchanie tekstu opowiadania czytanego przez rodzica i odpowiedzenie na pytania :

„Pół marzenia”  Joanna Rawecka

Ninka miała ogromne marzenie. Ogromne i nie do spełnienia. Ilekroć poruszała ten temat z rodzicami, słyszała wiele słów, których do końca nie rozumiała, ale wiedziała, że oznaczają jedno: nie może mieć psa.

– To jest, córeczko, wielka odpowiedzialność – mówiła mama, a Ninka już wiedziała, że to słowo wiąże się z kolejną odmową.

Wieczorami Ninka wyobrażała sobie, że bawi się z puchatym szczeniakiem i głaszcze jego błyszczącą sierść. Ach! Ileżby za to dała! Pewnego ranka spotkała sąsiadkę, panią Adę, która miała starego kundelka Czarusia. Co prawda odbiegał od ideału z marzeń Niny, ale uwielbiała, kiedy wesoło merdając ogonem, podstawiał siwy pyszczek do pieszczot.

– Widzę, że umiesz obchodzić się ze zwierzętami – zagadnęła pani Ada, kiedy dziewczynka delikatnie drapała Czarusia za uchem.

– Bardzo chciałabym mieć pieska – westchnęła Ninka. – Ale moi rodzice nie chcą się zgodzić.

Pani Ada spojrzała na małą ze zrozumieniem:

– Posiadanie psa to duża odpowiedzialność.

„Znowu to samo” – pomyślała ze smutkiem Ninka.

– Są jednak różne sposoby – dokończyła sąsiadka zagadkowo. – Można mieć

psa „na pół”.

Dziewczynka spojrzała zaciekawiona.

– Chciałabyś mieć ze mną Czarusia „na pół”? – spytała pani Ada.

Ada aż pisnęła ze szczęścia. Spojrzała na pieska: jako w połowie własny wydawała jej się nawet piękny.

– Podzielimy się odpowiedzialnością. Możesz przychodzić do mnie po szkole, bawić się z Czarusiem, a jeśli rodzice pozwolą, to nawet wyprowadzać go na skwerek przed blokiem. Szczerze mówiąc, sprawia mi to już kłopot.

– Ojej! Dziękuję! – wykrzyknęła Nina i pobiegła z nowiną do domu.

– Pół psa? – zapytał tata, nie rozumiejąc dokładnie, o czym w pośpiechu opowiada mu córka.

– Nie pół psa, tylko pół odpowiedzialności – powiedziała dziewczynka, czując, że jest to bardzo mądre.

 

Odpowiedzcie na pytania:

  • O czym marzyła Nina?
  • Dlaczego rodzice nie chcieli się zgodzić na jej prośby?
  • Co oznacza to słowo – odpowiedzialność?
  • Kto pomógł Nince?
  • Jak rozwiązała problem pani Ada?
  • Jakie zwierzątka macie w domu lub jakie chcielibyście mieć?
  • Jak należy opiekować się zwierzętami?
  • Jakie znacie zwierzątka domowe, które mają cztery łapy?

Następnie odszukajcie w atlasach zwierząt, książkach ilustracje zwierząt domowych z czterema łapami i podajcie ich nazwy. Podzielcie te nazwy na głoski i policzcie, ile ich jest np.: kot (3 głoski), pies (4 głoski), chomik (5 głosek), mysz (3 głoski).

Wykonajcie kartę pracy numer 14 z książki.

Czas na zabawę ruchową. Wyobraźcie sobie, że jesteście kotkami.  „Dzieci-kociątka” klęczą obok swoich „misek” (kółka wycięte z białej kartki), nachylają się i naśladują picie mleka językiem z miski. Na hasło: Kotki na spacer! – chodzą na czworakach między miskami. Na hasło: Kotki piją mleko! – wracają do swoich misek i dalej naśladują picie mleka.

Teraz wykonajcie zadanie plastyczne „Pies” z wykorzystaniem materiałów odpadowych. Dziecko może wykorzystać rurki po papierze toaletowym, kolorowe nakrętki o różnej wielkości, papier makulaturowy, patyczki po lodach lub słomki do napojów, nożyczki, klej. Dziecko ma dwie rurki. Z jednej odcina kawałek długości ok. 1/3 całości – jest to głowa psa. Na papierze rysuje i wycina uszy, które dokleja do głowy. Do tułowia dokleja cztery nogi z patyczków po lodach i ogon – zrolowany kawałek papieru gazetowego. Następnie mocuje głowę do tułowia i dorysowuje lub dokleja szczegóły – oczy, nos, obrożę, łatki na tułowiu itp. – według własnego pomysłu.

Kolejne zadanie dla Was to zabawa „Podaj dalej” – zabawa słuchowa. Rodzic mówi wymyślone przez siebie dowolne słowo. Zadaniem dziecka jest wyodrębnienie głoski końcowej w tym słowie i wymyślenie innego, zaczynającego się taką samą głoską. Następnie rodzic wymyśla słowo zaczynające się na ostatnią głoskę słowa wymyślonego przez dziecko.

Zapraszam do zabawy „Kulawy piesek” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania. Zadaniem dziecka jest naśladowanie chodu psa z chorą nogą – porusza się na czworakach, ale jedna z nóg nie dotyka podłogi. Co jakiś czas „pieski odpoczywają” – dziecko siedzi w klęku skulnym.

Miłej zabawy. Do jutra!