"Maszyny w gospodarstwie" - zajęcia edukacyjne
Witamy Was w kolejny dzień. Dziś jest środa. Przypomnijcie sobie kolejne dni tygodnia. Jaki teraz mamy miesiąc. Kwiecień jest miesiącem należącym do pory roku wiosna. Wyjrzyjcie przez okno i popatrzcie jakie zmiany zachodzą w przyrodzie.
Na dobry początek dnia zapraszamy Was do zabawy: „Tunel” – jeżeli jest to możliwe ustawcie kilka krzeseł tak by powstał tunel. Zabawa polega na przeczołganiu się pod ustawionymi krzesełkami. Zabawę możecie powtórzyć kilka razy.
Zabawa „Wyrabianie ciasta” – usiądźcie teraz na krzesełku. Zdejmijcie skarpetki. Bosymi stopami ugniatamy , wałkujemy, chwytamy palcami stóp leżące na podłodze skarpetki. Po zabawie oczywiście zakładamy skarpetki.
Zapraszamy Was teraz do wysłuchania wiersza Pani Danuty Gellnerowej
Siano
Ładujemy sianem wóz-
jak trzeba -
wysoko, wysoko,
prawie do nieba.
I wchodzimy na siano pachnące,
i nad głową
mamy złote słońce.
Wiatr za wozem
biegnie szybko w ślad,
a my z siana,
dzisiaj z góry
patrzymy na świat.
I jedziemy,
i jedziemy
gościńcem wesołym,
i wieziemy całą łąkę
do naszej stodoły.
Rozmowa dotycząca treści wiersza.
- Co to jest stodoła?
- Co wieziono do stodoły?
- Co to jest siano?
- Jakie znacie urządzenia lub maszyny, które wykorzystuje rolnik w swojej pracy?
„Dawniej i dziś” – zabawa dydaktyczna. Obejrzyjcie dokładnie przesłane obrazki przedstawiające różne urządzenia, maszyny, narzędzia i zwierzęta służące do pracy w rolnictwie dawniej i dziś. Spróbujcie nazwać te urządzenia i określić, do czego służą lub do czego służyły. Jeżeli czegoś nie wiecie poroście o pomoc rodzica.
/uploads/5eda529a2d719/newses/426/content/cepy_do_mlocenia_zboza_do_zaj_15.04.docx [.docx, 395.91 kB]
/uploads/5eda529a2d719/newses/426/content/Kombajn_do_zbierania_kartofli_zaj.15.04.docx [.docx, 224.69 kB]
/uploads/5eda529a2d719/newses/426/content/kombajn_do_zboza_15.04.docx [.docx, 296.97 kB]
/uploads/5eda529a2d719/newses/426/content/Kon_do_zaj_15.04.docx [.docx, 126.08 kB]
/uploads/5eda529a2d719/newses/426/content/Kosa_do_zaj15.04.docx [.docx, 30.92 kB]
/uploads/5eda529a2d719/newses/426/content/motyka_do_zaj_15.04.docx
[.docx, 20.36 kB]/uploads/5eda529a2d719/newses/426/content/traktor_do_zaj_15.04.docx [.docx, 157.90 kB]
Dobierzcie w pary ilustracje(dawne i współczesne) ze względu na ten sam typ wykonywanych prac: konie - traktor; motyka (kopaczka) do kartofli – kombajn do zbierania kartofli; kosa- kosiarka, cepy-młockarnia.
„Maszyny rolnicze”- zabawy słownikowe. Wykorzystajcie te same obrazki. Dzielimy nazwy urządzeń na sylaby, a później na głoski.
„Taczki” – zabawa ruchowa. Zaproście do zabawy rodzica lub rodzeństwo. Dziecko przyjmuje pozycję klęku podpartego obiema rękami, rodzic, lub brat/siostra staje za dzieckiem i chwyta je za nogi – tak powstają taczki. Chodzimy po pokoju tam gdzie macie jak najwięcej miejsca.
„Traktor” – rysowanie traktora po śladzie oraz dowolne kolorowanie pojazdu.
/uploads/5eda529a2d719/newses/426/content/traktor_rysuj_po_sladzie._do_zaj.15.04.docx [.docx, 30.10 kB]
„Słuchaj i rób” –dyktando matematyczne w przestrzeni. W celu utrwalenia strony lewej i prawej, prosimy rodziców o założenie gumki, opaski na lewą rękę dziecka. Zabawa polega na wykonywaniu poleceń: - Idziemy 8 kroków do przodu; Teraz 3 kroki w lewą stronę. Teraz 5 kroków do tyłu. Teraz 4 kroki w prawą stronę. Prawą ręką dotykamy lewego kolana. Lewym kolanem dotykamy podłogi. Prawym łokciem dotykamy lewego kolana itp. „Gimnastyka buzi i języka”- dzieci naśladują różne zwierzęta domowe i hodowlane.
Miłej zabawy.
Pozdrawiamy Was i Waszych rodziców serdecznie pani Kamila i pani Bogusia.