"Maszyny w gospodarstwie" - zajęcia edukacyjne
Witam kochani we wtorkowy poranek. Mam nadzieję, że macie ochotę na naukę i zabawę. Bardzo już za Wam tęsknimy i mamy nadzieję, że wkrótce się spotkamy w przedszkolu.
Pierwsze zadanie na dziś to opowiadanie ilustracji. Przyjrzyjcie się dwóm ilustracjom zamieszczonym poniżej. Opowiedzcie Rodzicom o tym, co na nich się dzieje. Odpowiedzcie na pytania:
/uploads/5eda529a2d719/newses/139/content/obrazki_wsi.docx [.docx, 759.78 kB]
- Na czym polega praca rolnika?
- Jakie czynności wykonuje on w gospodarstwie?
- Kto lub co pomaga rolnikowi w pracy? Może znacie jakieś maszyny rolnicze?
Teraz zapraszam Was razem z Rodzicami do zabawy ruchowej. Możecie wykorzystać szalik/chustę. Najpierw Wy będziecie rolnikami, a Wasi rodzice pługiem. Dziecko ma w pasie zawiązany szalik tak, aby można było za niego złapać, a Rodzic trzyma obiema rękami za szalki stojąc za dzieckiem. Dziecko maszeruje po pokoju, natomiast Rodzic idzie wolniej i stawia opór. Następie zamieniacie się miejscami.
Kolejna zabawa to zapewne dobrze znana „Taczka”. Na pewno już Wasi Rodzice jako dzieci się w nią bawili. Dziecko staje w klęku podpartym obiema rękami, a Rodzic z tyłu i chwyta je za nogi. Tak powstaje taczka. Pospacerujcie w ten sposób po pokoju. Miłej zabawy!
Czas na zabawę matematyczną „Policz i zrób tyle”. Do jej wykonania potrzebne będą kartki z narysowanymi oczkami, jak na kostce do gry. Włączcie ulubioną muzykę i potańczcie razem. Na przerwę w muzyce, Rodzic pokazuje dwie kartki z oczkami kostki. Zadaniem dziecka jest przeliczyć oczka i wykonać tyle np. podskoków, przysiadów, pajacyków etc. Możecie do tej zabawy wykorzystać dwie kostki do gry i w przerwie w muzyce rzucać nimi i zaliczać oczka.
Teraz zapraszam Was do „Dyktanda matematycznego”. Rodzic prosi, aby dziecko wykonało czynności dokładnie tak, jak on mówi: Idź 8 kroków do przodu, teraz 3 kroki w lewą stronę, teraz 8 kroków do tyłu, teraz 5 kroków w prawą stronę, teraz prawą ręką dotykamy lewego kolana, lewym kolanem dotykamy podłogi, prawym łokciem do lewej stopy etc.
Kolejne zadanie to praca techniczno – plastyczna „Traktor z przyczepą”. Zgromadźcie różne pudełka, kolorowy papier, klej, nożyczki i różne materiały, które wykorzystacie do stworzenia traktora z przyczepą. Możecie wykorzystać wszystko, co przyjdzie Wam do głowy. Z niecierpliwością czekamy na zdjęcia. Macie czas do piątku. Powodzenia!
Czas na gimnastykę buzi i języka. Waszym zadaniem jest dotknięcie czubkiem języka górne podniebienie, wprawienie języka w drgania i naśladowanie odgłosu wydawanego przez traktor.
Ostatnie zadanie na dziś to wykonanie wiejskiego zwierzątka origami. W pliku poniżej są przykładowe zwierzątka, ale nic nie stoi na przeszkodzie, abyście stworzyli je według własnego pomysłu. Już nie możemy doczekać się Waszych pięknych prac.
/uploads/5eda529a2d719/newses/139/content/origami.docx [.docx, 218.59 kB]
Zapraszamy do wykonania kolejnych kart pracy.
/uploads/5eda529a2d719/newses/139/content/Utrwalanie_j.pdf [.pdf, 228.49 kB]
/uploads/5eda529a2d719/newses/139/content/grafomotoryka.pdf [.pdf, 165.83 kB]
Do zobaczenia jutro!