"Legendy" - zajęcia edukacyjne
Witam w czwartkowy poranek, dzisiaj mamy ostatni dzień kwietnia, jutro zacznie się nowy miesiąc-maj. Powtórzcie z rodzicami nazwę kończącego się miesiąca oraz miesiąca, który się zacznie.
Przypominam o zasadach higieny, posłuchajcie wiersza o myciu rąk i wykonajcie kartę pracy związaną z higieną.
/uploads/5eda529a2d719/newses/44/content/zalacznik_nr_1_-_higiena.docx [.docx, 226.24 kB]
Przedstawiam propozycje na dzisiejszy dzień:
1. Posłuchajcie fragmentów wiersza Iwony Salach
„Legendy”
Iwona Salach
Każde miasto ma legendę
tak się dziwnie składa.
Znam ich kilka, może osiem,
więc je opowiadam.
Wielki Bazyliszek mieszkał w Krakowie.
Od jego spojrzenia ginęli wrogowie.
Zaś w Warszawie mała kaczka
skarbu pilnowała.
Biedak znalazł jej kryjówkę,
więc mu trochę dała.
[…]
W Toruniu piekarczyk
pierniki serwuje.
[…]
Popiela zjadły myszy
to było w Kruszwicy.
[…]
Baśnie i legendy
znamy od stuleci.
Chętnie ich słuchają
dorośli i dzieci.
Spróbujcie odpowiedzieć na pytanie - O jakich legendach była mowa w wierszu?
2. Proponuję zabawę dydaktyczną „Z jakiej to legendy”. W załączniku są obrazki dotyczące legend omawianych w tym tygodniu. Dzieci określają, z jakiej legendy pochodzi dany obrazek.
/uploads/5eda529a2d719/newses/44/content/zalacznik_nr_2_-_obrazki.docx [.docx, 727.79 kB]
3. Teraz poćwiczymy orientację w przestrzeni. W załącznikach są sylwety przedstawiające postaci z legend: smok, złota kaczka, Koziołek Matołek. Proszę Rodziców o ich wydrukowanie i położenie w różnych miejscach w pokoju, np. smok na stole, kaczka na krzesełku, Koziołek Matołek obok smoka. Pytamy się dziecka gdzie znajduje się dana sylweta, zwracamy uwagę na używanie przez dziecko określeń położenia: na, w, obok. Możemy kilka razy zmieniać położenie sylwet. Jeżeli nie macie Państwo możliwości wydrukowania obrazków można użyć przedmiotów czy zabawek.
/uploads/5eda529a2d719/newses/44/content/zalacznik_nr_3_-_sylwety.docx [.docx, 353.65 kB]
4. „Brakujący element” – przyjrzyjcie się obrazkom, nie są one kompletne, spróbujcie znaleźć brakujący element.
/uploads/5eda529a2d719/newses/44/content/zalacznik_nr_4_-_karta_pracy.docx [.docx, 398.29 kB]
Życzę udanej zabawy i mile spędzonego dłuższego niż zazwyczaj weekendu.