Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Legendy polskie" - zajęcia edukacyjne

Witamy Was w poniedziałek. Jak już wiecie to początek tygodnia. Na dobry początek tygodnia zapraszamy Was do zabawy plastycznej. Potrzebna będzie kartka papieru i kredki. Odrysujcie swoją dłoń na kartce papieru. Zwróćcie uwagę na to, żeby palce były rozchylone i żeby na kartce zmieściły się obie dłonie. Gotowe. Teraz dorysowujecie i ozdabiacie odrysowane swoje dłonie według własnych pomysłów.
„Klaśnij, podskocz” – zabawa ruchowa. Poproście rodziców o włączenie dowolnej muzyki. W rytm muzyki wykonujemy ćwiczenie: Klaśnięcie, podskok. Można dodać szybki obrót raz w prawą, raz w lewą stronę.                                                                           
„Orły”
-   Biegamy po mieszkaniu z rozłożonymi ramionami, udając latające orły. Przy wbiegnięciu do kuchni, lub łazienki, stajemy w rozkroku z ramionami rozłożonymi na boki – przyjmując w ten sposób pozycję orła z polskiego godła.  
„Moja Polska” – zabawa słownikowa. Drodzy Rodzice, prosimy Was o porozmawianie z dziećmi na temat naszej Ojczyzny; Co to jest Polska? (ojczyzna, kraj, naród, Polak, Polka, symbole narodowe).                                                                                                                         
„Katechizm polskiego dziecka” – zapoznanie z wierszem Władysława Bełzy               

Kto ty jesteś?                                                                                                                       
Polak mały.
                                                                                                                               
Jaki znak twój?                                                                                                                         
Orzeł biały.
              
Gdzie ty mieszkasz?                                                                                              
Między swemi.                                                                                                                                
W jakim kraju?                                                                                                                                  
W polskiej ziemi.                                                                                                                          
Czym ta ziemia?                                                                                                                                 
Mą ojczyzną.                                                                                                                              
Czym zdobyta?                                                                                                                                   
Krwią i blizną.                                                                                                                                 
Czy ją kochasz?                                                                                                                     
Kocham szczerze.                                                                                                                        
A w co wierzysz?                                                                                                                             
W Polskę wierzę.                                                                                                                         
Coś ty dla niej?                                                                                                                    
Wdzięczne dziecię.
A coś winien?                                                                                                                             
Oddać życie.

Prosimy rodziców o przeczytanie tego wiersza i wyjaśnienie niezrozumiałych słów. Omówienie wiersza ukierunkowane pytaniami:                                                                             
- Jak nazywa się nasza ojczyzna?                                                                                                     
- Jak nazywają się ludzie mieszkający w Polsce?                                                                         
- Jak wygląda godło Polski?                                                                                                            
- Dlaczego należy kochać swój kraj?                                                                                          

Kochane dzieci spróbujcie nauczyć się tego pięknego wiersza na pamięć.                                                                              

 „Mapa Polski”- prezentacja mapy konturowej Polski (do pobrania). Czytanie globalne wyrazu Polska.

/uploads/5eda529a2d719/newses/429/content/Konturowa_mapa_Polski_do_zajec_20.04.20.docx

„Moje miejsce” – odszukanie i zaznaczenie na mapie Polski miejscowości, w której mieszkacie.                                                                           

„Zwiedzamy Polskę” – zabawa ruchowa. Zaproście do zabawy rodziców i rodzeństwo. Do zabawy możecie wykorzystać mapę konturową Polski i kostkę do gry, lub klocek, lub figurkę z jajka niespodzianki. Zabawa polega na rzucaniu kostką do gry na mapie konturowej Polski. Naśladujecie czynności jakie moglibyście wykonywać w danym rejonie Polski np.: morze – bawimy się morskim piskiem na plaży; góry – wspinamy się, jeździmy na nartach; jeziora - pływamy.                          

„Polska, moja ojczyzna” – praca plastyczna. Zapraszamy Was i Waszych rodziców do wspólnego wykonania  plakatu. Prosimy o wykonanie zdjęcia plakatu i przesłanie na stronę przedszkola.                                                                                                       

Zapraszamy Was do wysłuchania legendy opracowanej przez Panią Edytę Wygonik „Podanie o Lechu”  

     Dawno temu, tak dawno, że nikt dokładnie już nie wie, kiedy to się zdarzyło, trzech braci – Lech, Czech i Rus – postanowiło, że każdy z nich założy sobie państwo. Pożegnali się więc serdecznie i rozeszli w trzy strony świata. Lech podążył na północ. Zarówno on, jak i jego bracia chcieli, aby miejsca, w których założą swe siedziby, były dobrze położone, miały żyzną ziemię, lasy pełne zwierzyny, wody pełne ryb. Lech długo wędrował w poszukiwaniu takiego miejsca. Mijał dzikie puszcze, przedzierał się przez gąszcze, pokonywał strumienie, stawy i bagna. Był już dosyć zmęczony, kiedy nagle ujrzał to, czego szukał – miejsce, do którego dotarł, zachwyciło go od razu: wszystko było takie, jak sobie wymarzył. Była to równina nad rzeką Wartą. Postanowił, że tu właśnie powstanie jego państwo. Kiedy zabrano się do budowy grodu, znaleziono gniazdo białych orłów. Lech uznał to za dobry znak i obrał sobie tego ptaka za godło wojenne, które później stało się też godłem Lechowskiego państwa; gród, który wtedy powstał, nazwano Gnieznem.                                                                                                                     
Wysłuchajcie uważnie tej legendy. Odpowiedzcie na pytania:                                                           
- Jak mieli na imię trzej bracia?                                                                                                          
- Co postanowili zrobić?                                                                                                                 
- Jakiego miejsca szukał Lech?                                                                                                      
- Nad jaką rzeką założył swój gród Lech?                                                                            
- Dlaczego postanowił założyć swój gród w tym miejscu?                                                              
- Jakiego ptaka, Lech obrał sobie na godło wojenne?                                                                      
- Jak nazwano gród?  (Gniezno – pierwsza stolica Polski).                                              
Spróbujcie opowiedzieć tę legendę samodzielnie. Udało się? Brawo.                                                                                                                                                       
Pozdrawiamy Was i Waszych rodziców serdecznie pani Kamila i pani Bogusia.