"Krowa" - zajęcia edukacyjne
Dzień dobry moi drodzy.
Dziś 29.03.2021 r. przyszło się nam spotkać trochę inaczej niż zwykle. Mam nadzieję, że z pomocą Rodziców, również świetnie będziecie się bawić.
W tym tygodniu będziemy się poruszali wokół tematu: „Zwierzęta w gospodarstwie”. Zaczniemy od bardzo pożytecznego zwierzątka – krowa.
Jak co dzień zapraszam Was najpierw do zabawy ruchowej „Małe – duże jajo kurze”. Poproszę Rodziców o recytowanie tekstu w różnym tempie, a dzieci o naśladowanie, tego o czym mowa w tekście.
Małe – duże (Ręce blisko siebie – małe; ręce rozłożone – duże.)
jajo kurze, (Dzieci rysują w powietrzu obiema rękami jajka, a następnie z rąk robią skrzydełka i poruszają nimi.)
jajo kurze,
jajo kurze
Duże – małe (Ręce rozłożone – duże; ręce blisko siebie – małe.)
doskonałe, (Dzieci klepią się po brzuszkach.)
doskonałe, mniam. (Dzieci klaszczą w dłonie.)
Nie zapominamy także o codziennych ćwiczeniach buzi i języka:
– „Wesołe usta” – ćwiczenia oddechowe i warg. Nabierzcie powietrze i postarajcie się jak najdłużej wypowiadać sylabę „mu” na wydechu, możecie przy tym poruszać wargami w prawą i lewą stronę.
– „Koniki” – ćwiczenia języka. Kląskajcie czubkiem języka, naśladując odgłos stukania końskich kopyt.
– „Kotki piją mleczko” – ćwiczenia języka. Wysuwajcie język szeroki i na przemian wąski; płaski lub zaostrzony, a następnie unieście lekko brzegi języka do zębów.
A teraz usiądźcie wygodnie i posłuchajcie uważnie krótkiego wierszyka Z. Dmitrocy, pt.: „Krowa”
Krowa ciężko nie pracuje,
Ciągle tylko trawę żuje.
Kiedy się do syta naje,
Dużo mleka ludziom daje.
Sprawdźmy, czy uważnie słuchaliście wiersza. Odpowiedzcie na pytania: O kim był ten wiersz?; Jak wygląda krowa? – (Odszukajcie w swoich zbiorach książek lub zabawkach krowę i omówcie jej wygląd); Gdzie mieszkają krowy?; Skąd się bierze mleko?; Czy wszyscy ludzie mogą pić mleko?; Dlaczego mleko jest zdrowe?; Co się robi z mleka?
Czas na zabawę ruchową „Krowy i motyle”. Poproszę Rodziców o pomoc i odtworzenie dzieciom dowolnej muzyki w rejestrze wysokim i niskim. W rejestrach wysokich dzieci naśladują motyle – biegając po pokoju machają rączkami. Podczas rejestrów niskich dzieci zamieniają się w krowy – chodzą na czworakach, udając ciężkie stąpanie krów.
Mam dla Was zadanie – które produkty pochodzą od krowy? – Karta pracy [.doc, 135.50 kB]
Na pewno w każdej lodówce znajduje się kilka przetworów mlecznych oraz mleko. Proponuję zabawę: „Spróbuj i rozpoznaj, co jesz!” – jest to zabawa badawcza, którą dzieci bardzo lubią. Proszę Rodzica o przygotowanie małych porcji różnych produktów mlecznych: np. twaróg, jogurt, żółty ser, kefir, mleko. Zadaniem dzieci jest rozpoznać, co jedzą, mając zakryte oczy.
Na zakończenie dzisiejszych zajęć proponuję pracę plastyczno - techniczna, pt.:„Krowa” – dziś macie dowolność pod względem doboru techniki i materiałów. Prześlijcie na adres mailowy przedszkola zdjęcia Waszych prac. Już nie mogę się doczekać, by móc podziwiać Waszą pomysłowość i kreatywność.
Do zobaczenia jutro.
Pozdrawiamy Was serdecznie: pani Kasia i pani Ela.