"Kot" - zajęcia edukacyjne
Witam we wtorkowy poranek.
- Dzisiaj proponuję zabawy przy piosence ”My jesteśmy kotki dwa” ( dostępna w zasobach internetu)
1.My jesteśmy kotki dwa,
każdy z nas dwa uszka ma. / 2x
A-a-a, kotki dwa,
każdy z nas dwa uszka ma.
2.My jesteśmy kotki dwa,
każdy z nas dwa oczka ma. / 2x
A-a-a, kotki dwa,
każdy z nas dwa oczka ma.
3.My jesteśmy kotki dwa,
Każdy znas wąsiki ma. /2x
A-a-a, kotki dwa,
każdy znas wąsiki ma.
4.My jesteśmy kotki dwa,
każdy z nas pazurki ma. /2x
A-a-a, kotki dwa,
każdy z nas pazurki ma.
5.My jesteśmy kotki dwa,
każdy z nas dwie łapki ma. /2x
A-a-a, kotki dwa,
każdy z nas dwie łapki ma
– „Rytmizowanie teksu piosenki”:
- klaskanie z równoczesnym recytowaniem tekstu;
- równoczesne maszerowanie i recytowanie tekstu;
- równoczesne klaskanie, maszerowanie i recytacja tekstu;
– „Kotki dwa” – dziecko realizuje treść piosenki ruchem;
– „Cicho-głośno” – śpiewanie zwrotek raz cicho raz głośno.
- Chciałabym, żebyście porozmawiali z Rodzicami na temat swoich zwierząt – jak się nazywają, jak wyglądają, jak o nie dbacie. Dzieci, które nie mają zwierząt w domu mówią czy chciałyby mieć jakieś zwierzątko, jak by je nazwały, jak by się nim opiekowały.
- Czas na zabawę ruchową: dziecko-kot klęczy obok swojej miski(może być talerzyk lub pojemnik), nachyla się nad nią i naśladuje picie mleka. Na hasło Rodzica: Kotek na spacer! dziecko chodzi na czworakach po pokoju. Na hasło: Kotek pije mleko! – dziecko wraca do swojej miski i ponownie naśladuje picie mleka.
- Na koniec karty pracy. W drugiej karcie potrzebna będzie pomoc Rodzica- należy wyciąć małe kwadraciki z lewej strony kartki a dziecko przykleja je w odpowiednim miejscu.
/uploads/5eda529a2d719/newses/56/content/19.05_zalacznik_nr_1_-_karty_pracy.docx [.docx, 502.99 kB]
Miłej zabawy.