"Koń" - zajęcia edukacyjne
Witamy Was kochane dzieci po świętach. Mamy nadzieję, że upłynęły Wam one w zdrowiu i pogodnej atmosferze. A tymczasem przygotowałyśmy dla Was kolejne zestawy zabaw i zadań, żeby czas spędzany w domu upływał miło i pożytecznie. Dzisiejsze zadania będą związane ze zwierzątkiem, które na pewno wszyscy doskonale znają i lubią.
- Proszę przeczytać dziecku tekst opowiadania Wandy Chotomskiej pt. „Bajka o konikach z karuzeli” zamieszczonego w załączniku 1.
/uploads/5eda529a2d719/newses/313/content/14_kwietnia_karta_1.pdf [.pdf, 1.35 MB]
Po wysłuchaniu tekstu niech dziecko odpowie na pytania: Co stało na środku wesołego miasteczka?; Ile koników było na karuzeli?; Kto mógł jeździć na pierwszym koniku?; Kto mógł jeździć na drugim?; Czy to mogło się wydarzyć naprawdę?; Dlaczego ludzie hodują konie?; Jak nazywa się tata – koń, jak mama – koń, a jak ich dziecko?
- Pogimnastykujmy teraz nasze buzie i języki. Wykorzystamy w tym celu wierszyk pt. „Konik”, który rodzice będą czytać dziecku, a ono będzie wykonywać podane czynności:
Jedzie koń po bruku, stuku – stuku, puku. (kląskanie językiem ze zmianą tempa)
Konik woła iha – ha. Czy potrafisz tak, jak ja? (powtarzanie iha – ha)
Raz jedzie powoli, a raz galopuje.
Ten dźwięk słyszy każdy i go naśladuje. (kląskanie ze zmianą tempa)
- Czas na pracę plastyczną. Do jej wykonania potrzebny będzie kontur konia zamieszczony na karcie nr 2. Zadanie polega na doklejeniu koniowi grzywy i ogona z kawałków wełny oraz pokolorowaniu go.
/uploads/5eda529a2d719/newses/313/content/14_kwietnia_karta_2.png [.png, 322.97 kB]
- Teraz zapraszam do zabawy ruchowej z elementami skoku pt. „Konik skacze przez przeszkody”. Na podłodze musimy rozłożyć kółka (w wełny bądź sznurka) jedno za drugim tak, by utworzyły linię falistą. Zadaniem dziecka jest pokonanie całego toru, skacząc obunóż z koła do koła.
- Chciałabym zachęcić teraz, by wspólnie z dzieckiem stworzyć własną grę – ścigankę np. „Wyścigi konne”. Do tego celu potrzebny będzie karton, na którym narysujemy tor do naszej gry (ze startem i metą), kostka i pionki. Od waszej wyobraźni zależeć będą zasady gry, pułapki, premie itp. Wygrywa ten, kto pierwszy dojdzie do mety. Czas zacząć rozgrywki!
- Ostatnie zadanie na dziś, to wykonanie kart pracy: karta pracy nr 3– puzzle - elementy obrazka rodzic musi wyciąć, a następnie dziecko składa je w całość i przykleja gotowy obrazek na kartce; karta pracy nr 4 – obrazek do pokolorowania.
/uploads/5eda529a2d719/newses/313/content/14_kwietnia_karta_4.docx [.docx, 52.99 kB]
Miłej pracy! Ściskamy Was gorąco!