,,Kolory lata - niebieski" - zajęcia edukacyjne
Dzień dobry. Lato i wakacje już coraz bliżej. Zostajemy więc w temacie letnich kolorów. Dzisiaj kolor niebieski.
„Jaki kolor ma morze?” – zabawa słownikowa. Dziecko ma dojść do wniosku, że morze może mieć różne odcienie koloru niebieskiego, np. w zależności od pogody – jasnoniebieski, ciemnoniebieski, błękitny, granatowy itp. Teraz przygotujcie 4 małe słoiki z wodą. Mieszając różne kolory farb wyczarujcie kolory morza.
„Szukamy koloru niebieskiego” – zadaniem dziecka, jest znalezienie w mieszkaniu jak najwięcej przedmiotów koloru niebieskiego. Następnie dziecko porównuje odcienie i stara się je właściwie nazwać.
„Niebieski parzy” – zabawa ruchowa z elementem rzutu. Rodzic rzuca piłkę do dziecka i wypowiada nazwę jakiegoś dowolnego koloru. Dziecko musi złapać piłkę, gdy słyszy nazwy każdego z kolorów oprócz niebieskiego. Jeżeli dziecko nie złapie piłki na inny kolor niż niebieski lub złapie na kolor niebieski, to oddaje fant, np. but. Na koniec zabawy dzieci muszą wykupić fanty, np. śpiewając piosenkę.
„Niebieski obrazek” – malowanie farbami, rysowanie kreskami obrazka w kolorze niebieskim.
„W porcie wodnym” – zabawa matematyczna. Rodzic przygotowuje liczmany w różnych kolorach oraz cyfry i znaki matematyczne. Dziecko rozwiązuje zadania. Do portu przypłynęły 2 żółte statki i 7 niebieskich. Ile statków przypłynęło do portu? (2 + 7 = 9)
Na przystani stało 9 żaglówek, 2 odpłynęły. Ile żaglówek pozostało na przystani? (9 – 2 = 7) itd. – według pomysłu Rodzica.
„Łódka” – praca według wzoru techniką origami.
https://www.youtube.com/watch?v=mF3mUchYAi0
„Wyścigi łódek” – zabawa oddechowa. Rodzic wykorzystuje do zabawy dmuchany basen napełniony wodą lub dużą miskę. Dziecko puszcza łódki z papieru na wodę i dmucha na nie, aby szybciej dotarły na przeciwległy brzeg.
„Co pływa, a co tonie?” – zabawa badawcza. Rodzic pokazuje dziecku różne przedmioty: metalowy klucz, piłkę gumową, korek, kawałek drewnianej deseczki. Następnie Rodzic zadaje dzieciom pytania: Co stanie się z przedmiotami w wodzie?Które z nich zatoną?Które z nich będą pływały?Dlaczego jedne toną, a inne pływają? Następnie dzieci wkładają przedmioty do miski z wodą i obserwują ich zachowanie.
Zadaniem dziecka jest przygotować kilka klocków w różnych kolorach i przeczytać poniższe zdania:
Niebieskie jest niebo, niebieska jest bluza Tomka, a te klocki? Te klocki są: …..