"Kolory lata - kolor zielony" - zajęcia edukacyjne
„Co zmieniło swoje miejsce?” – Rodzic gromadzi 7 różnych przedmiotów. Ustawia je po kolei – dziecko ma za zadanie zapamiętać ich ustawienie. Następnie prosi, aby dziecko się odwróciło, a on zmienia kolejność w ustawieniu. Zadaniem dziecka jest wskazać różnice w ustawieniach.
„Jak powstaje zielony kolor?” – dziecko na kartonach miesza kolory – ma samodzielnie odgadnąć, jak powstaje kolor zielony.
Teraz posłuchaj wiersza Małgorzaty Strzałkowskiej Zielone.
Grasz w zielone?
Gram!
Masz zielone?
Mam!
Mam pączki,
listki,
gałązki,
zarośla,
łąki i drzewa,
ogrody,
w których wśród liści
zielony agrest
dojrzewa –
świat cały
po horyzont
zielenią
wokół się mieni,
więc mogę grać
w zielone
aż do jesieni.
Odpowiedz na pytania: W jaką grę gra bohater wiersza?Jaki kolor występuje w wierszu?Co jest zielone?Dlaczego to jest gra, w która można grać tylko do jesieni?
Teraz wykonaj „Żabę” z origami wg instrukcji filmowej.
https://www.youtube.com/watch?v=257DwGShF90
„Zrób tyle, ile pokażę” – Rodzic ma przygotowane kartoniki z liczbami. Dziecko porusza się po całym pokoju. Na przerwę w muzyce Rodzic pokazuje kartonik. Dziecko głośno odczytuje cyfrę na kartoniku i robi tyle pajacyków, przysiadów lub podskoków (w zależności od tego, co wymieni Rodzic), ile wskazuje cyfra.
„Gra w zielone” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko maszeruje, podskakuje po pokoju. Na przerwę w muzyce Rodzic podaje nazwę koloru, np. zielony, wówczas dziecko musi odszukać podany kolor i dotknąć go. Jeżeli Rodzic poda nazwę innego koloru, wówczas dziecko staje prosto w bezruchu.
Miłej zabawy!