,,Kolory lata - czerwony" - zajęcia edukacyjne
Witam Was w piątkowy poranek. Zaczynamy.
„Co jeszcze ma czerwony kolor?” – dziecko na podstawie własnych doświadczeń odpowiada na pytanie. Wyszukuje przedmioty w kolorze czerwonym w najbliższym otoczeniu.
„Ile czereśni mamy w koszyku?” – zabawa matematyczna. Rodzic ma przygotowane dla siebie 10 liczmanów (fasole), które na niby są czereśniami, oraz pudełko lub koszyk. Rodzic wkłada liczmany do koszyka (po 2), informuje dziecko, ile „czereśni” wkłada i za każdym razem zadaje pytanie: Ile czereśni jest w koszyku? Dziecko odpowiada, a następnie kładzie właściwy kartonik z cyfrą. Gdy wszystkie liczmany są już w koszyku, Rodzic wyjmuje kilka „czereśni” i zadaje pytanie: Ile czereśni zostało w koszyku? Dziecko przelicza zabrane liczmany i liczą w pamięci lub przy pomocy liczmanów, ile „czereśni” zostało w koszyku.
Wykonaj kartę pracy ze strony 30.
„Owocowo-warzywne zagadki” – rozwiązywanie zagadek.
Na małych krzaczkach
w promieniach słonka dojrzewają.
Są słodkie i pyszne
i czerwony kolor mają. /truskawki/
Jest warzywem bardzo znanym,
Do kanapek dodawanym.
Czerwień jego jest kolorem,
A nazwany… /pomidorem/
Czerwone, pachnące, słonkiem malowane,
Przyniosę ich z lasu w lecie pełny dzbanek. /maliny/
„Sałatka owocowa” – zajęcia kulinarne. Przygotujcie wspólnie z Rodzicami różne czerwone owoce (truskawki, arbuz, porzeczki i inne), jogurt naturalny, miętę, miód. Dziecko myje owoce, obiera, kroi na kawałki; z jogurtu, mięty i miodu robi sos, którym polewa deser. Pamiętajcie o zasadach higienicznej pracy i bezpieczeństwa podczas krojenia.
Smacznego i do poniedziałku!