Kolor żółty - zajęcia edukacyjne
Witam we wtorkowy poranek. Omawialiśmy zawody a dzisiaj zaczniemy nowy temat – kolory lata. Na początek kolor żółty.
- Pierwsza zabawa, którą proponuję to zabawa paluszkowa „Idą krasnoludki":
Idą krasnoludki
Małgorzata Barańska
Idą, idą, idą, idą,
idą sobie krasnoludki,
(dorosły kroczy palcem wskazującym i środkowym po przedramieniu ręki dziecka)
pierwszy, drugi, trzeci, czwarty,
a na końcu ten malutki.
(dotyka palcem wskazującym kolejnych palców dłoni dziecka, zaczynając od kciuka)
Dokąd idą? Do łóżeczka,
Bo tam czeka już bajeczka.
(chwyta dłoń dziecka i umieszcza ją we wnętrzu swojej dłoni).
- Czas na gimnastykę:
- ,,W góry lub nad morze” - dziecko maszeruje po pokoju. Na hasło Rodzica „W góry” dziecko naśladuje marsz po górach lub wspinaczkę (wysoko unosi kolana i wyciąga ręce w górę). Na hasło: „Nad morze” dziecko naśladuje ruchy pływania;
- „Kolory” – Rodzic rozkłada w pokoju klocki w różnych kolorach, dziecko chodzi na czworakach, kiedy Rodzic wypowie nazwę jakiegoś koloru dziecko musi jak najszybciej dojść do klocka w danym kolorze i stanąć przy nim;
- ,,Pakujemy się na piknik” – zabawa uspokajająca. Dziecko siedzi skrzyżnie (plecy proste, dłonie na kolanach), Rodzic puszcza spokojną muzykę, dziecko stara się wymienić jak najwięcej rzeczy, które należy zabrać na piknik.
- „Co jest żółte” – zabawa słownikowa. Zadajemy dziecku pytanie: Co jest żółte? Co kojarzy się z tym kolorem? (można wykorzystać obrazki z załącznika)
/uploads/5eda529a2d719/newses/76/content/16.06_1_I.docx [.docx, 455.94 kB]
- Teraz propozycja zabawy dydaktycznej „Duże – małe”. Proszę skorzystać z obrazków z załącznika. Zadaniem dziecka jest nazwać daną rzecz i wyklaskać jej nazwę. Na końcu prosimy dziecko, aby określiło kolor danej rzeczy i wielkość używając pojęć: mały-duży
/uploads/5eda529a2d719/newses/76/content/16.06_zalacznik_nr_2_duze-male.docx [.docx, 350.09 kB]
- Proponuję wykonać teraz żółty obrazek według własnego pomysłu używając żółtej farby lub kredki.
Miłej zabawy i do jutra.