Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Jak powstaje książka?" - zajęcia edukacyjne

Witam Was w środowy poranek.

Zapraszam do obejrzenia filmu https://www.youtube.com/watch?v=5dHmwZRQ0FI

Już znacie historię powstania książek. Teraz zapraszam do obejrzenia planszy (karta nr 1) i wykonania karty pracy (karta nr 2).

/uploads/5eda529a2d719/newses/178/content/06.05.2020_karta_nr_1.docx

/uploads/5eda529a2d719/newses/178/content/06.05.2020_karta_nr_2.docx

Czas na zabawę ruchową „Litery – dziecko spaceruje przy muzyce. Gdy muzyka milknie, dziecko stara się ułożyć ze swojego ciała kształt litery podanej przez Rodzica.

Teraz wykonaj kartę pracy nr 3 z książki.

Czas na ruch.

Zabawy z Rodzicami:

  • wagoniki – rodzic siedzi w rozkroku, obejmując rękoma siedzące przed nim dziecko. Poruszają się po podłodze w różnych kierunkach;
  • wszyscy leżą na plecach ,,w rozsypce” na podłodze. Sięganie rękoma i nogami ,,do sufitu”, wyciąganie ich jak najwyżej, naśladowanie ruchem dłoni gestu wkręcanie żarówek;
  • bączek – wszyscy siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi; Odpychając się rękoma, każdy próbuje samodzielnie obracać się w miejscu wokół własnej osi.
  • raki – leżąc na plecach, z wyciągniętymi rękami za głowę odpychając się nogami, wszyscy przesuwają się na plecach po podłodze i próbują palcami ręki – szczypcami złapać inną poruszającą się w ten sposób osobę;
  • lustro – rodzic i dziecko siedzą naprzeciwko siebie, dziecko wykonuje dowolne ruchy, gesty, wykorzystuje mimikę twarzy, rodzic naśladuje ruchy dziecka- zmiana ról;
  • domki – rodzic w klęku podpartym, tworzy domek dla swojego dziecka. Dziecko wchodzi do domku (siada skulone pod rodzicem). Dziecko potem wychodzi spod domku, przechodzi między jego nogami i rękami;
  • bujanie dziecka w kocu – zmiana ról;
  • wycieczka – ciąganie dziecka w kocu – zmiana ról;
  • paczka – dziecko zwija się w kłębek na podłodze a dorosły próbuje je „rozwiązać” - zmiana ról;
  • przepychanie – dziecko i dorosły siedzą na podłodze plecami do siebie i próbują się przepychać plecami;
  • skała – dziecko próbuje przesunąć rodzica, następnie zmiana;
  • rowerek – dorosły i dziecko leżą na plecach, stopami opierają się o stopy partnera, kreślą wspólnie kółka w powietrzu, „jadą na rowerze”;
  • tunel – dorośli tworzą tunel w klęku podpartym, dzieci przechodzą pod „tunelem” – zmiana ról;
  • kołyska – dorosły w siadzie rozkrocznym obejmuje dłońmi dziecko siedzące przed nim tyłem, kołyszą się na boki – zmiana ról;
  • piłowanie drewna – rodzic i dziecko siedzą w rozkroku, zwrócone przodem, trzymając się za dłonie. Nogi jednej osoby znajdują się pod nogami drugiej osoby. Następnie na przemian kładą się na plecach na podłodze, cały czas trzymając się za ręce;

 

Wykonaj własną książkę. Możesz do tego wykorzystać zeszyt lub kilka złączonych kartek. Poproś Rodzica, aby pomógł zapisać Ci Twoją wymyśloną historię. Czekamy na zdjęcia.

Do jutra. Miłego dnia.