"Gdy jest nam nudno" - zajęcia edukacyjne
Dzień dobry w czwartkowy poranek. Odpowiedzcie na pytania:
Co to jest nuda?
Czy czasem się nudzicie?
Co można robić, żeby się nie nudzić?
Wykonaj pracę plastyczną: „Mój sposób na nudę”.
Czas na drugie zadanie. Przygotujcie 10 małych przedmiotów (np. guziki, klocki) oraz komplet cyfr i znaków matematycznych. Posłuchajcie opowiadania i wykonujcie zadania, wykorzystując przygotowane przedmioty. Mam dziś nudny dzień, choć zapowiadał się bardzo wesoło. Dziś po południu miało do mnie przyjść 10 kolegów. Ale dwóch kolegów uprzedziło mnie, że nie przyjdzie – odsuń odpowiednią ilość przedmiotów. Ilu będę miał gości? Dziecko mówi: 10 odjąć 2 równa się 8. Następnie układa działanie: 10 – 2 = 8. Zbierają wszystkie liczby i znaki, a zostawiają tylko liczbę 8. Ale to nie koniec – potem zadzwoniło jeszcze 2, że są chorzy i też nie przyjdą – dziecko odsuwa dwie sylwety: Ilu kolegów zostało? Ułóżcie kartoniki. Drogi Rodzicu, wykonajcie kilka takich ćwiczeń.
/uploads/5eda529a2d719/newses/211/content/22.05.2020_znaki_matemetyczne_i_liczby.docx [.docx, 61.57 kB]
Wykonajcie kartę pracy ze strony 22.
„Kręgle-słupki” – zabawa z celowaniem. Jedna osoba to kręgle-słupki. Druga ma piłkę. Każdy ma trzy próby w zbijaniu kręgli. Wygrywa ten, kto zdobędzie najwięcej punktów. Potem następuje zamiana ról.
Miłego dnia!