"Dzień Dziecka" - zajęcia edukacyjne
Dzień dobry. Dzisiaj jest 1 czerwca – a co to oznacza? Dzisiaj jest MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ DZIECKA. Najfajniejszy dzień w roku.
Życzę Wam uśmiechu na co dzień, spełnienia marzeń i samych kolorowych chwil. Tęsknię za Wami…
Teraz posłuchajcie piosenki Majki Jeżowskiej „Kolorowe dzieci”.
https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4
Czas na ruch:
„Zabawa w basen” – na polecenie Rodzica dziecko zaczyna maszerować w prawą stronę. Rodzic wydaje komendy, wymieniając różne style pływania. Dzieci naśladują wymieniony styl, odpowiednio poruszając ramionami, np. na hasło: Płyniemy kraulem do przodu – dzieci krążą wyprostowanymi ramionami w przód; na hasło: Płyniemy kraulem do tyłu – dzieci krążą wyprostowanymi ramionami w tył; na hasło: Płyniemy żabką – dzieci wykonują ramionami ruch imitujący ruch żaby itd.
„Skok przez rzeczkę” – dziecko ze sznurka lub skakanek układa dwie równoległe linie w odległości 0,5 metra od siebie. Linie te mają imitować dwa brzegi rzeki. Dziecko ustawia się na jednym brzegu rzeki. Przeskakuje przez rzekę, starając się nie nadepnąć na sznurek lub skakankę.
„Marsz po górach” – na sygnał Rodzica dziecko maszeruje powoli w miejscu, udając, że wchodzi na stromą górę. Na hasło prowadzącego: Szczyt zdobyty – dziecko biegnie szybko w miejscu, udając, że zbiega z górki.
Rozwiąż zagadkę:
Wakacyjna to huśtawka,
obozowy hit harcerzy.
Hulaj dusza – można chrapać,
niech spróbuje, kto nie wierzy.
Huśtał się w nim bez wahania,
hardy Hubert, a tymczasem,
wpadł huragan, zachwiał drzewem,
druh na ziemię spadł z hałasem. /hamak/
Tak, świetna odpowiedź.
Podaj wyrazy, które rozpoczynają się głoską H (można wymieniać też te, które piszemy przez ch i h).
Podziel wyraz HAMAK na sylaby (2), głoski (5).
Teraz przyjrzyj się obrazowi graficznemu litery H, wskaż litery pisane i drukowane, małe i duże.
/uploads/5eda529a2d719/newses/207/content/01.06.2020_litera_H.docx [.docx, 34.61 kB]
Ulep literę H z plasteliny.
Wykonaj kartę pracy ze strony 19 z Waszej książki.
Zabawa ruchowa „Huśtanie na hamaku” – zaproście do niej Rodziców. Dziecko kładzie się na kocyku, Rodzice biorą kocyk z dwóch stron za zrolowane końce i huśta dziecko w prawą i lewą stronę.
„Ręce na huśtawce” – ilustrowanie treści rymowanki ruchem:
W dół i w górę, w dół i w górę,
na huśtawce lecę w chmury – dziecko trzyma wyprostowane ręce przed sobą, opuszcza je w dół i podnoszą do góry.
W lewo, w prawo, w lewo, w prawo
na hamaku mam zabawę – dziecko trzyma ręce wyciągnięte do przodu i zatacza nimi koła w lewą i prawą stronę naprzemiennie.
Miłego dnia! Do jutra!