"Dzieci na świecie" - zajęcia edukacyjne
Witamy Was Kochani serdecznie w ten piękny słoneczny dzień. Gotowi do kolejnych wyzwań. Ząbki umyte, śniadanko zjedzone, to zaczynamy.
„Umiem czytać”- zaproście do pomocy rodzica. Czytamy i łączymy wyrazy z obrazkiem.
Karta pracy do pobrania.
/uploads/5eda529a2d719/newses/481/content/tekst_obrazkowo_literowy_do_czytania.docx [.docx, 140.54 kB]
„Dzieci świata” – posłuchajcie wiersza, który napisał dla Was Pan Wincenty Faber
W Afryce w szkole, na lekcji, śmiała się dzieci gromada, gdy im mówił malutki Gwinejczyk, że gdzieś na świecie śnieg pada.
A jego rówieśnik, Eskimos, też w szkole, w chłodnej Grenlandii, nie uwierzył, że są na świecie gorące pustynie i palmy.
Afryki ani Grenlandii my także jak dotąd nie znamy, a jednak wierzymy w lodowce, w gorące pustynie, w banany.
I dzieciom z całego świata chcemy ręce uścisnąć mocno i wierzymy, że dzielni z nich ludzie, jak i z nas samych wyrosną.
Jeżeli słuchaliście uważnie wiersza, to z łatwością odpowiecie na pytania:
- Z czego śmiały się dzieci w Afryce?
- Dlaczego te dzieci śmiały się ze śniegu?
- Z czego śmiały się dzieci w Grenlandii?
- Dlaczego te dzieci śmiały się z gorącej pustyni i palm?
- Jakie święto obchodzimy pierwszego czerwca?
„Kto gdzie mieszka”- Przyjrzyjcie się uważnie ilustracjom dzieci i domom. Zadanie polega na dopasowaniu postaci dzieci do ich domów.
/uploads/5eda529a2d719/newses/481/content/Karta_pracy_kto_tu_mieszka_poj._do_zaj_03.06.20.docx [.docx, 79.12 kB]
„Indiański pióropusz”- wykonanie z kolorowego papieru pióropusza indiańskiego. Jeżeli macie w domu pióra to również możecie je wykorzystać. Jeżeli nie wiecie jak wygląda taki pióropusz, to podsyłamy Wam ilustrację.
/uploads/5eda529a2d719/newses/481/content/Pioropusz_indianski_do_zaj_03.06.20.docx [.docx, 137.93 kB]
„Jedzie pociąg”- zabawa ruchowa. Zaproście do zabawy domowników. Robimy pociąg i jedziemy po całym mieszkaniu, zaglądając w każdy kącik.
„Radosny świat”- ekspresja plastyczna. Narysujcie swój radosny świat, to co lubicie i co Wam daje radość i poczucie bezpieczeństwa. Zdjęcia prac prześlijcie na stronę przedszkola. Bardzo lubimy oglądać Wasze prace.
„Podajmy sobie ręce” – utrwalajcie sobie piosenkę. Jak się już spotkamy to ją wspólnie zaśpiewamy.
Miłej zabawy.
Pozdrawiamy Was serdecznie i mocno ściskam.