"Czysto wokół nas" - zajęcia edukacyjne
Witam po Świętach. Bardzo żałuję, że nie możemy się spotkać w przedszkolu i nie możecie mi opowiedzieć co ciekawego porabialiście, ale mam nadzieję, że pomimo trudnej dla nas wszystkich sytuacji miło je spędziliście.
W ciągu najbliższych kilku dni skupimy się na temacie „W zgodzie z naturą”.
- Dzisiaj zaczniemy od zabawy usprawniającej narządy mowy w oparciu o wiersz Grażyny Wasilewicz
Gimnastyka
Grażyna Wasilewicz
Wstawać leniuszki!
Gwidżemy.
Podnieście głowy znad poduszki!
I ruszajcie swe kosteczki!
Najpierw skaczemy jak piłeczki.
(Naprzemiennie dotykamy czubkiem języka dziąseł górnych i dolnych.
Wysuwamy język jak najdalej z jamy ustnej i z powrotem wsuwamy).
i znów powtórzymy zwinnie podskoki.
(Naprzemiennie dotykamy czubkiem języka górnej i dolnej wargi, mając szeroko otwarte usta)
Zróbmy skłon w lewo oraz skłon w prawo,
(Dotykamy czubkiem języka ostatnich dolnych zębów z prawej i lewej strony)
biegniemy wkoło rześko i żwawo,
(Oblizujemy zęby, mając szeroko otwarte usta)
skaczemy lekko jak po kamyczkach,
(Dotykamy czubkiem języka różnych miejsc na podniebieniu)
szybko chowamy się w policzkach.
(Wypychamy językiem policzki)
Ręce czują się pokrzywdzone: „My także chcemy być spocone”.
Więc naśladują lot sokoła,
(Naśladujemy rękoma lot ptaka)
a teraz robią duże koła.
(Krążymy rękoma) Kołyszą się jak drzewa, jak trawa
(Kołyszemy rękoma nad głową, potem przy kolanach lub stopach)
i biją z przodu i z tyłu brawa.
(Klaszczemy przed sobą i za sobą)
A na sam koniec zróbmy śmieszna minę
(Wykonujemy dowolną zabawna minkę).
- Posłuchajcie teraz wiersza Iwony Salach „Bałagan”
Bałagan
Iwona Salach
Do przedszkola idą dzieci,
każde wnosi sporo śmieci.
Błoto na podłogę ścieka,
chociaż wycieraczka czeka.
Piasek zgrzyta pod nogami,
spadł z bucików małej Ani.
A to rzeczy niesłychane
by żyć w zgodzie z bałaganem.
To dopiero przedszkolacy,
czy się boja ciężkiej pracy?
Nie, już szkody naprawiają,
pani woźnej pomagają.
Spróbujcie teraz odpowiedzieć na pytania: Co się stało w przedszkolu?; Kto tak nabałaganił? Czy przedszkolaki pomogły posprzątać pani woźnej? Dlaczego należy dbać o porządek?
A teraz przyjrzyjcie się ilustracjom pokoi i powiedzcie czym się różnią? W którym pokoju jest porządek? W którym pokoju dziecko zapomniało posprzątać zabawki? Który pokój lepiej wygląda i w którym pokoju przyjemniej by się mieszkało?
/uploads/5eda529a2d719/newses/27/content/zal_1_-_czysty_brudny_pokoj.docx [.docx, 376.26 kB]
- Teraz proponuję zabawę dydaktyczną „Sprzątamy zabawki”. Rodzicu przygotuj zabawki – klocki, auta, lalki, maskotki (ważne żeby w przygotowanych zabawkach były po 3-4 w jednym kolorze np. żółte autko, żółta maskotka, czerwony klocek, czerwona maskotka). Wyznaczamy sobie miejsce np. łóżko czy krzesło i prosimy dziecko żeby spośród zabawek na wyznaczone miejsce zaniosło np.: wszystkie czerwone zabawki, wszystkie żółte zabawki, wszystkie auta, wszystkie maskotki.
- Czas na zabawę ruchową „Raz, dwa, trzy, gospodyni patrzy”. Rodzic jest gospodynią(gospodarzem). Gospodyni(gospodarz) stoi w jednej części pokoju, odwrócona tyłem do dziecka. Dziecko stoi w drugiej części i powoli idzie w stronę rodzica. Gospodyni(gospodarz) mówi: Raz, dwa, trzy, gospodyni(gospodarz) patrzy!, a następnie odwraca się do dziecka. Dziecko zatrzymuje się i staje w bezruchu. Gdy się poruszy – wraca na koniec pokoju i zaczyna zabawę od początku. Gdy dziecku uda się dojść do rodzica zamieniają się rolami.
- Karta pracy – zadaniem dziecka jest dorysowanie brakujących elementów misiowi.
/uploads/5eda529a2d719/newses/27/content/zalacznik_nr_2_-_mis.docx [.docx, 102.58 kB]