Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Czysto wokół nas" - zajęcia edukacyjne

Witam po Świętach. Bardzo żałuję, że nie możemy się spotkać w przedszkolu i nie możecie mi opowiedzieć co ciekawego porabialiście, ale mam nadzieję, że pomimo trudnej dla nas wszystkich sytuacji miło je spędziliście.

W ciągu najbliższych kilku dni skupimy się na temacie „W zgodzie z naturą”.

  1. Dzisiaj zaczniemy od zabawy usprawniającej narządy mowy w oparciu o wiersz Grażyny Wasilewicz

Gimnastyka

Grażyna Wasilewicz

Wstawać leniuszki!

Gwidżemy.
Podnieście głowy znad poduszki!
I ruszajcie swe kosteczki!
Najpierw skaczemy jak piłeczki.          
(Naprzemiennie dotykamy czubkiem języka dziąseł górnych i dol­nych.
Wysuwamy język jak najdalej z jamy ustnej i z powrotem wsuwamy).
i znów powtórzymy zwinnie podskoki.
(Naprzemiennie dotykamy czubkiem języka górnej i dolnej wargi, mając szeroko otwarte usta)
Zróbmy skłon w lewo oraz skłon w prawo,
(Dotykamy czubkiem języka ostatnich dolnych zębów z prawej i le­wej strony)
biegniemy wkoło rześko i żwawo,
(Oblizujemy zęby, mając szeroko otwarte usta)
skaczemy lekko jak po kamyczkach,                                                                        
(Dotykamy czubkiem języka różnych miejsc na podniebieniu)                                          
szybko chowamy się w policzkach.                                                                  
(Wypychamy językiem policzki)                                                                                            
Ręce czują się pokrzywdzone: „My także chcemy być spocone”.                                     
Więc naśladują lot sokoła,                                                                                        
(Naśladujemy rękoma lot ptaka)                                                                                          
a teraz robią duże koła.                                                                                                        
(Krążymy rękoma)                                                                                                                  Kołyszą się jak drzewa, jak trawa                                                                                  
(Kołyszemy rękoma nad głową, potem przy kolanach lub stopach)                                 
i biją z przodu i z tyłu brawa.                                                                                        
(Klaszczemy przed sobą i za sobą)                                                                                           
A na sam koniec zróbmy śmieszna minę                                                                    
 (Wykonujemy dowolną zabawna minkę).

  1. Posłuchajcie teraz wiersza Iwony Salach „Bałagan”

Bałagan

Iwona Salach

Do przedszkola idą dzieci,

każde wnosi sporo śmieci.

Błoto na podłogę ścieka,

chociaż wycieraczka czeka.

Piasek zgrzyta pod nogami,

spadł z bucików małej Ani.

A to rzeczy niesłychane

by żyć w zgodzie z bałaganem.

To dopiero przedszkolacy,

czy się boja ciężkiej pracy?

Nie, już szkody naprawiają,

pani woźnej pomagają.

Spróbujcie teraz odpowiedzieć na pytania: Co się stało w przedszkolu?; Kto tak nabałaganił? Czy przedszkolaki pomogły posprzątać pani woźnej? Dlaczego należy dbać o porządek?

A teraz przyjrzyjcie się ilustracjom pokoi i powiedzcie czym się różnią? W którym pokoju jest porządek? W którym pokoju dziecko zapomniało posprzątać zabawki? Który pokój lepiej wygląda i w którym pokoju przyjemniej by się mieszkało?

/uploads/5eda529a2d719/newses/27/content/zal_1_-_czysty_brudny_pokoj.docx

  1. Teraz proponuję zabawę dydaktyczną „Sprzątamy zabawki”. Rodzicu przygotuj zabawki – klocki, auta, lalki, maskotki (ważne żeby w przygotowanych zabawkach były po 3-4 w jednym kolorze np. żółte autko, żółta maskotka, czerwony klocek, czerwona maskotka). Wyznaczamy sobie miejsce np. łóżko czy krzesło i prosimy dziecko żeby spośród zabawek na wyznaczone miejsce zaniosło np.: wszystkie czerwone zabawki, wszystkie żółte zabawki, wszystkie auta, wszystkie maskotki.
  2. Czas na zabawę ruchową „Raz, dwa, trzy, gospodyni patrzy”. Rodzic jest gospodynią(gospodarzem). Gospodyni(gospodarz) stoi w jednej części pokoju, odwrócona tyłem do dziecka. Dziecko stoi w drugiej części i powoli idzie w stronę rodzica. Gospodyni(gospodarz) mówi: Raz, dwa, trzy, gospody­ni(gospodarz) patrzy!, a następnie odwraca się do dziecka. Dziecko zatrzymuje się i staje w bezruchu. Gdy się poruszy – wraca na koniec pokoju i zaczyna zabawę od początku. Gdy dziecku uda się dojść do rodzica zamieniają się rolami.
  3. Karta pracy – zadaniem dziecka jest dorysowanie brakujących elementów misiowi.

 /uploads/5eda529a2d719/newses/27/content/zalacznik_nr_2_-_mis.docx