"Chomik" - zajęcia edukacyjne
Dzień dobry
- Dzisiaj zaczniemy gimnastyką:
– ,,Majowy deszczyk”- dziecko biega po pokoju, na hasło Rodzica Pada deszczyk!
dziecko kuca i zakrywa głowę – chowa się przed deszczem.
– ,,Kot i myszka”- dziecko to myszka, Rodzic to kot. Dziecko chodzi na czworakach. Na
hasło Rodzica Idzie kot! dziecko kuli się i nie rusza. Kot chodzi wokół dziecka i patrzy
czy myszka się nie poruszy.
– ,,Króliczek”- dziecko robi przysiad podparty, skacze i udaje królika, gdy Rodzic klaśnie w
dłonie dziecko-królik zatrzymuje się, powtarzamy kilka razy.
- Kolejna propozycja to zabawa naśladowcza usprawniającą narządy mowy.
Chomik
Grażyna Wasilewicz
Czy widziałeś chomika,
który ziarno w buzię wtyka?
(Przesuwamy językiem po górnej wardze, górnych zębach, podniebieniu w kierunku gardła)
Trzyma w policzkach zapasy, taki jest łasy.
(Oblizujemy językiem wargi, mając szeroko otwarte usta)
Teraz policzki ma jak balony
(Nabieramy powietrza i krótko przytrzymujemy je w policzkach)
i bardzo jest zadowolony.
(Rozszerzamy wargi w szerokim uśmiechu z wyszczerzonymi zębami)
Nabierz powietrza pod wargę górną,
(Przytrzymujemy powietrze pod górną wargą)
nabierz powietrza pod wargę dolną.
(Przytrzymujemy powietrze pod dolną wargą)
Nabierz powietrza w jeden policzek,
(Przytrzymujemy powietrze w jednym policzku)
nabierz powietrza w drugi policzek,
(Przytrzymujemy powietrze w drugim policzku)
Nabierz powierza w oba policzki
(Przytrzymujemy powietrze w obu policzkach)
i już wyglądasz jak chomiczek.
Takie policzki nie są ozdobą.
Wypuść powietrze
(Nadmuchujemy oba policzki i wolno wypuszczamy powietrze ustami)
i znów bądź sobą.
- Posłuchajcie teraz opowiadania Domowe zwierzątko
Domowe zwierzątko
Olga Masiuk
– Udało się! Udało się! – krzyknęła Zosia, wchodząc do sali. – Będę miała chomika. Rodzice się zgodzili.
Dzieci od razu otoczyły ją i zaczęło się wypytywanie. A jaki, a skąd, a jakie imię. Zosia bardzo cierpliwie udzielała wyjaśnień. Dziś po powrocie z przedszkola miała iść z tatą do sklepu po tego chomika.
– I on będzie na ciebie czekał, kiedy będziesz w przedszkolu? – zapytał zajączek Tup.
– Pewnie będzie wtedy spał, a kiedy wrócę z przedszkola, będziemy się bawić.
– Tak samo jest z moim psem – wykrzyknął Kuba. – Kiedy wracam z przedszkola, to on się przeciąga i ziewa, ale potem się tarzamy po podłodze.
Zajączek Tup się zamyślił.
– Chyba też chciałbym mieć domowe zwierzątko, tylko nie wiem, jakie. Przecież wszystkie zwierzęta mieszkają w lesie, więc dlaczego któreś chciałoby zamieszkać u nas w domu? Sarenka na pewno nie, ani wiewiórka. One czasem wpadają do nas na podwieczorek, ale zawsze na krótko, bo już chcą pędzić na polanę albo skakać po drzewach.
– To może jakieś malutkie zwierzątko, które lubi mieszkać w domu i z którym mógłbyś się umówić, że będzie twoje – zaproponowała Elizka.
Do końca dnia czuło się napięcie. Zosia czekała, aż przyjdzie po nią tata i pójdą kupować chomika, a Tup wciąż myślał o tym, kto może być jego domowym zwierzątkiem.
Następnego dnia dzieci czekały niecierpliwie na Zosię, żeby opowiedziała, jak się miewa jej chomik.
– Jest super! – wykrzyknęła dziewczynka, kiedy w końcu stanęła w drzwiach. – Tylko robi kupę w wiórki, którą muszę sprzątać.
– Fuj – skrzywiła się Elizka.
– Każdy robi kupę – rozstrzygnął Szczypior. – Po psie trzeba sprzątać na podwórku, przy ludziach. Ale bawiliście się ? To najważniejsze.
– Cały wieczór. Ma takie fajne policzki i milutkie futerko – cieszyła się Zosia.
– Ja też mam domowe zwierzątko – odezwał się nagle zajączek Tup.
Dzieci spojrzały zaciekawione.
– Dogadałem się z pająkiem, który mieszka za szafką. Zgodził się być moim domowym zwierzątkiem i mówi, ze może czekać, dopóki nie wrócę z przedszkola. Tylko w soboty chciałby wyskoczyć do rodziny. Ale wtedy będę bawił się z siostrą. Fajnie, co nie?
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania: Jakie zwierzątko miała iść kupić Zosia z tatą? Jakie zwierzątko miał Kuba? Kto został zwierzątkiem zajączka Tupa?
- Teraz chciałabym żebyście przyjrzeli się karcie pracy z załącznika, Waszym zadaniem jest nazwać zwierzątka i wskazać ich domki bądź miejsca w których dobrze się czują.
/uploads/5eda529a2d719/newses/57/content/20.05_zalacznik_nr_1_-domy_zwierzat.docx [.docx, 197.25 kB]
- Na koniec propozycja pracy plastycznej – chomik, którego można pokolorować kredkami, pomalować farbami, wykleić kolorowym papierem, plasteliną lub ozdobić według własnego pomysłu. Czekam na zdjęcia „Waszych” chomików.
/uploads/5eda529a2d719/newses/57/content/20.05_zalacznik_nr_2_-_chomik.docx [.docx, 96.38 kB]
Przesyłam pozdrowienia i do jutra.