Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Artyści to my" - zajęcia edukacyjne

Witam Was serdecznie i zapraszam do wspólnej zabawy.  
Na początku pobierzcie załącznik nr 1. Waszym zadaniem jest wycięcie poszczególnych heksagonów – sześcianów. Jeden sześcian należy przykleić na środek kartki A4 i pokolorować na wybrany kolor. Następnie rodzic pisze na nim wyraz „ARTYSTA”. Rodzic zadaje dziecku pytania: „Kto to jest artysta?”, „Czym zajmuje się artysta?”  i zapisuje odpowiedzi dziecka na pozostałych heksagonach, które dziecko dokłada do tego podstawowego (wcześniej pokolorowanego). W ten sposób powstaje uogólniona definicja słowa „artysta” (może mówić ona o malarstwie, rzeźbie, teatrze, kinie, muzyce, rękodziele). Rodzic podkreśla, że nie każdy, kto coś zrobi, jest artystą – jego dzieło musi być wyjątkowe, budzić emocje, chęć dyskusji. Artysta musi mieć talent, bardzo dobrze wykonywać to, czym się zajmuje, być wytrwały i ciągle ćwiczyć, by być jak najlepszym. Następnie rodzic pyta, jak nazywają się osoby zajmujące się poszczególnymi dziedzinami: malarstwo – malarz, rzeźbiarstwo – rzeźbiarz, literatura – pisarz, poeta, muzyka – kompozytor, śpiewak, piosenkarz, gitarzysta, skrzypek, wiolonczelistka itp., teatr – aktor, reżyser, kostiumograf.

Teraz czas na poznanie liter „f” i „F”. Pobieramy załącznik nr 2. Rodzic przedstawia dziecku wygląd małej i wielkiej, drukowanej i pisanej litery „F”. Następnie pyta dziecko:
- ile sylab jest w wyrazie „farby” – rysujemy dwa pomarańczowe prostokąty;
- ile głosek jest w wyrazie „farby” -  rysujemy pięć prostokątów ( w środku białe);
- ile samogłosek jest w wyrazie „farby” – rysujemy dwa czerwone prostokąty pod literami „a” i „y”.
- ile spółgłosek jest w wyrazie „farby” – rysujemy trzy niebieskie prostokąty pod literami: „f”, „r”, „b”.

Następnie dziecko koloruje obrazek przedstawiający paletę farb.  Teraz czas na utrwalenie poznanej litery. Należy pobrać załącznik nr 3. Na górze strony znajdują się wyrazy. Zadaniem dziecka jest podkreślenie liter „f” i „F”. Poniżej znajduje się wzór poprawnego pisania liter „f” i „F” – dziecko wodzi palcem po śladzie. Na końcu dziecko podejmuje próbę pisania liter po śladzie.

Teraz czas na zabawy ruchowe: „Zegary” – ćwiczenie tułowia i mięśni szyi. Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym, ręce zaplecione na plecach. Rodzic wystukuje na bębenku lub wyklaskuje dłońmi 2 rytmy – ćwierćnutowy (wolniejszy) i ósemkowy (szybszy). Przy rytmie ćwierćnutowym dziecko naśladuje bicie dużego zegara – ze słowami bim-bom pochylają się mocno do przodu z wyprostowanymi plecami i prostują; w rytmie ósemkowym recytuje cyk, cyk, cyk, cyk z jednoczesnym przechylaniem głowy raz w lewo, raz w prawo.
„Podróże”: rodzic mówi, że na początku wybierzemy się do Australii – zadaniem dziecka jest naśladowanie kangurów (dziecko wykonuje poskoki obunóż z jednoczesnym poruszaniem się do przodu), następnie przenosimy się na dno oceanu – dziecko naśladuje chód raka, kolejnym etapem podróży jest łąka – dziecko naśladuje bociana (wznosy i opady ramion, można dodatkowo spróbować utrzymać równowagę podczas stania na jednej nodze).

Ostatnim zadaniem jest pomalowanie farbami wielkiej, drukowanej litery „F” – załącznik nr 4.
Do jutra!